اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| تلاش برای احیای ۲۰ درصد معادن غیر فعال در سال جاری/پرداخت تسهیلات ۶ هزار میلیاردی

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در برنامه اجرایی بخش معدن در سال جاری، یکی از مهمترین موارد فعال سازی ۲۰ درصد معادن غیر فعال کشور است و در این راستا بررسی مشکلات مرتبط با موضوع احصا و در دستور کار قرار گرفته است.

فارس من| تلاش برای احیای ۲۰ درصد معادن غیر فعال در سال جاری/پرداخت تسهیلات ۶ هزار میلیاردی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه های مختلفی مانند «بیکاری گارگران شرکت معدنی آمل را پیگیری کنید» و «پرونده‌های قضایی معدنکاران در چه مرحله‌ای است؟» خواستار توجه بیشتر به بخش معدن و فعال شدن ذخایر معدنی کشور شده بودند.

در این خصوص داریوش اسماعیلی، معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همه این فعالیت ها در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت جایگزینی درآمدهای بخش معدنی به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی برای درآمدهای نفتی کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های به عمل آمده بیش از ۲۶ درصد از دلایل تعطیلی معادن در سطح کشور به سبب عدم تامین نقدینگی و تزریق منابع مالی مورد نیاز است.

اسماعیلی ادامه داد: تفاهمنامه سه جانبه اعطای تسهیلات معدنی با مشارکت معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به امضا می‌رسد و هدف آن شتاب دهی و تقویت اقدامات توسعه ای در بخش معادن و صنایع معدنی کشور است.

وی تصریح کرد: در این تفاهم نامه هر سه حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مدنظر قرار گرفته و بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده برای تزریق منابع مالی به بخش معدن مشکلی وجود ندارد و در همین راستا آیین‌نامه‌ها و مقررات مورد نیاز تدوین و شرایط برای تقاضای تسهیلات به صورت الکترونیکی نیز مهیا شده است.

وی گفت: امسال علاوه بر برنامه احیای معادن غیرفعال، توسعه برنامه استخراج و افزایش تولیدات و محصولات فرآوری شده بخش معدن با هدف جلوگیری از خام‌فروشی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اعطای تسهیلات سهل ‌الوصول در بخش معادن و صنایع معدنی از اهداف اصلی شورای عالی معادن بوده و در همین راستا و در دو قالب به میزان ۶ هزار میلیارد ریال و ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به ۵۰۰ میلیارد تومان و امکان صدور ضمانت نامه تا ۳ هزار میلیارد تومان شرایط بسیار خوبی برای اعطای تسهیلات در بخش معادن و صنایع معدنی کشور فراهم آمده است.

وی افزود: یکی از مزایای ویژه تسهیلات پیش بینی شده عدم نیاز به ارائه وثایق خارج از طرح است و خود معادن با ارزیابی انجام شده می توانند به عنوان وثیقه تسهیلات معرفی شوند و در رهن صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت معدنی قرار گرفته و ضمانت نامه های لازم جهت دریافت تسهیلات را دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول