اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کنفرانس خبری سه‌جانبه ماس، بن‌زاید و اشکنازی

وزرای خارجه آلمان، امارات و رژیم صهیونیستی عصر روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری در برلین درباره توافق سازش میان تل‌آویو و ابوظبی و اوضاع منطقه صحبت کردند.

کنفرانس خبری سه‌جانبه ماس، بن‌زاید و اشکنازی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه گفت که گفت‌وگوهای امروز میان وزیران خارجه امارات و رژیم صهیونیستی درباره بندهای توافق سازش بوده است.

وی که در کنفرانس خبری سه‌جانبه با حضور «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، افزود: «توافق امارات و اسرائیل نشان داد که صلح در خاورمیانه امکان‌پذیر است.»

بن زاید نیز در این کنفرانس از میزبانی آلمان برای این نشست قدردانی کرد  و مدعی شد: «با یکدیگر با آرزوی تاریخ‌سازی جمع شده‌ایم.»

وزیر خارجه امارات افزود: «توافق صلح تغییر تفکر برای مقابله با چالش‌هایی است که منطقه با آن مواجه است و با شرکایمان به دنبال تقویت ثبات منطقه هستیم.»

وی اضافه کرد که با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره انرژی و مطالعات علمی بحث و گفت‌وگو کرده است.

بن زاید مدعی شد: «خاورمیانه وارد مرحله جدید از امنیت و شکوفایی شده و امارات، اسرائیل و آلمان در تقویت همکاری و اعتدال در منطقه افکار خود را به اشتراک گذاشته‌اند.»

وی ابراز امیدواری کرد که رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در راستای راه حل دو دولت با یکدیگر همکاری کنند.

اشکنازی نیز در این کنفرانس خبری گفت: «گفت‌وگو با امارات در حل موضوعات منطقه سهم دارد و توافق صلح در ثبات و مقابله با چالش‌ها که مهمترین آن همه‌گیری کروناست،‌ نقش دارد.»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه این کنفرانس خبری گفت که از فلسطینیان دعوت می‌کند به میز مذاکرات بازگردند.

وی گفت: «بدون رهبری شجاعانه امکان دستیابی به صلح وجود ندارد.»

چند روز پیش بود که امارات و بحرین با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عادی‌‌سازی کامل روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

در همین خصوص، روزنامه معاریو نیز مدعی شده که به احتمال زیاد  به زودی عمان و سودان نیز به جمع این کشورها بپیوندند و عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو را اعلام کنند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی معاریو، شامگاه روز جمعه،‌ در گزارشی از نقش محوری عربستان سعودی در توافق سازش  ابوظبی و منامه با تل‌آویو پرده برداشت.

این روزنامه صهیونیستی فاش کرد که برقراری روابط دو کشور عربی امارات و بحرین با تل‌آویو با «رایزنی‌های تنگاتنگ» و «موافقت» عربستان سعودی صورت گرفته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول