اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پویش قرائت زیارتنامه اربعین راه اندازی شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: : امسال باید یک پویشی در قرائت زیارت اربعین به وجود بیاید و نیاز به اجتماع هم نیست و هر جایی که امکانش بود این زیارت قرائت شود که این زیارت هم سند محکم و هم مضامین عالی دارد.

پویش قرائت زیارتنامه اربعین راه اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز عشاء طی سخنرانی که از فضای مجازی و شبکه‌های استانی نور و قرآن پخش شد، اظهار کرد: اربعین یادآور چهل روز غم و گذشت چهل روز از شهادت ولی خداست و داستان بسیار گسترده‌ای دارد و برای هیچ‌کدام از معصومین اربعینی به ثبت نرسیده و تنها برای امام حسین(ع) چنین مناسبتی مورد تاکید قرار گرفته که یاد و نامش و زیارتش از علائم مؤمن شمرده ‌شده است.

وی گفت: در اربعین و در شهادت امام حسین(ع) یاد شهید و شهادت زنده می‌شود و معتقد هستم اهل‌بیت(ع) توانسته‌اند در اربعین اول به کربلا مشرف شوند و شیخ مفید و سید بن طاووس به این مسئله اشاره کرده‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: جریان زیارت کربلا و قرائت زیارت‌نامه اربعین خیلی مهم است و باید به این مسئله توجه جدی شود.

رفیعی تأکید کرد: امسال باید یک پویشی در قرائت زیارت اربعین به وجود بیاید و نیاز به اجتماع هم نیست و هر جایی که امکانش بود این زیارت قرائت شود که این زیارت هم سند محکم و هم مضامین عالی دارد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: امام حسین(ع) طبق مضامین زیارت اربعین، هم حبیب‌الله و هم خلیل‌الله است که مظلوم بوده و به شهادت رسیده است.

وی اظهار کرد: نگاه اسلام به دشمنان در ابتدا جنگ نیست بلکه دعوت و خیرخواهی و اتمام‌حجت است که در زیارت‌نامه اربعین به این مسائل اشاره‌شده است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: هدف قیام امام حسین(ع) طبق محتوای زیارت‌نامه اربعین، نجات جامعه از جهل و نادانی بود که جهل و نادانی درد بدی است چراکه انسان‌ها وقتی به‌جای خداپرستی به گوساله‌پرستی و… روی بیاورند و به راه بیراهه برود معضلات جدی در جامعه به وجود خواهد آمد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ از جهل انسان‌ها لطمه خورده‌ایم و امروزه نیز جامعه به بیماری کرونا دچار شده است و عده‌ای در مقابل دانش و فهم جبهه می‌گیرند و دوران برخورد با علم را مجدداً زنده کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: مردم دوران امام حسین(ع) با جهل خودشان در مقابل امام جبهه گرفتند و یزید ملعون را ولی خدا دانستند و امان از زمانی که جهل قدسی شود و جهل پشتوانه تقدس پیدا کند که قتل سیدالشهدا یک امر مقدس به‌حساب خواهد آمد.

رفیعی اظهار کرد: دشمن‌شناسی یکی دیگر از مضامین این زیارت‌نامه است چراکه خواصی که در کربلا به‌عنوان دشمن در مقابل امام حسین(ع) ایستادند همگی امام را می‌شناختند اما جهل و دل‌بستگی به دنیا آن‌ها را به انحراف کشانده بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: رمز موفقیت امام حسین(ع) طبق زیارت‌نامه اربعین این است که حضرت صبور و بردبار بود و سعادتمند زندگی کرد و ستوده زندگی را گذرانده بود و با سعادت از دنیا رفت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند در مقابل صبوری، مظلومیت و شهادت امام حسین(ع)، دشمنان را خوار و امام حسین(ع) را عزیز کرد و در تربت حضرت شفا و در قبه‌اش اجابت دعا و محبتش را در دل مؤمنین افکند.

وی در پایان گفت: بر اساس روایت اگر خداوند بخواهد به کسی لطف و محبت کند در قلب او محبت امام حسین(ع) و محبت زیارت حضرت را قرار می‌دهد.

انتهای پیام/78026*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول