اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ارائه درخواست تعطیلی اصفهان تا پایان ماه صفر به ستاد کرونا/ وضعیت کرونای استان حاد است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان گفت: محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد مانند تعطیلی پارک‌ها تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت و درباره برخی محدودیت‌های مشاغل پرخطر دیگر مجدداً با وزارت کشور مکاتبه می‌کنیم و درخواست تعطیلی‌ها را تا پایان ماه صفر خواهیم داد.

ارائه درخواست تعطیلی اصفهان تا پایان ماه صفر به ستاد کرونا/ وضعیت کرونای استان حاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌اله غلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به حساسیت بیشتر و ارائه راهکار اعمال نظارت‌ها جلسات را بیشتر کردیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد مانند تعطیلی پارک‌ها تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت و درباره برخی محدودیت‌های مشاغل پرخطر دیگر مجدداً مکاتبه با وزارت کشور را انجام خواهیم داد و درخواست تعطیلی‌ها را تا پایان ماه صفر خواهیم داد.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم در مساجد گفت: در آرامستان‌ها برگزاری مراسم به صورت محدود و بدون پذیرایی خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: به صورت ویژه نظارت‌ها را تشدید می‌کنیم و هسته‌های محله محور با حضور هلال‌احمر و بسیج و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل خواهند شد تا این نظارت‌ها تشدید شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: در همین راستا اتاق اصناف موظف شد تا کلیه اتحادیه‌ها را موظف به تشکیل کمیته نظارت کند و در همین راستا گزارش نهایی به نماینده صنوف ارائه و بر اجرای دستورالعمل‌ها تأکید شود؛ در شهرستان‌ها نیز فرمانداران موظف به تشکیل این کمیته‌ها شدند؛ مردم نیز می‌توانند با تماس با شماره -۳۲۳۵۲۰۱۲ الی ۱۳ شکایات خود در زمینه اصناف را به اطلاع برسانند.

وی با اشاره به روند ارائه آموزش در استان اصفهان نیز اظهار داشت: برنامه روند آموزشی تا پایان هفته به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت و در این باره درخواست تمدید تعطیلی مدارس و مشاغل پرخطر را تا پایان ماه صفر ارائه کرده‌ایم و باید در این زمینه مکاتبه انجام شود.

غلامی گفت: تعطیلی‌ها برای همه صنوف غیرمنطقی نیست و هدف از تعطیلی برخی از مشاغل متوجه ساختن افراد به حساسیت موضوع است و اگر این مشاغل هم پروتکل‌های اجتماعی را رعایت کنند مشکلی به وجود نخواهد آمد.  

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: استفاده از ماسک در حمل و نقل و عمومی و ادارات و مراکز خدماتی اجباری است و به افرادی که ماسک نداشته باشند، خدمات ارائه نخواهد شد؛ درباره دورکاری کارمندان همانند قبل با اولویت مادران باردار و افراد زمینه‌ای خواهد بود و در سایر بخش‌ها بسته به تعداد افراد مراجع مدیر بخش مربوطه تصمیم خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در باغبهادران و چادگان و بخشی از سمیرم و فریدونشهر با محدودیت روبرو هستیم و از مردم می‌خواهیم از تردد به این شهرها خودداری کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: درباره روز اربعین با توجه به شرایط فوق حاد این استان هیچگونه پیاده‌روی در شهر و استان نخواهیم داشت؛ همچنین بسیاری از بیمارستان‌های اختصاصی استان اشباع شده و متوسل به بیمارستان‌های خصوصی شدیم و شرایط خوبی در بستری‌ها نداریم و مردم با رعایت پروتکل‌ها به کادر درمان کمک کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا درباره طرح زوج و فرد نیز گفت: زوج و فرد تا پایان آبان ماه تمدید می‌شود و سیاست کاهش سفرها با حمل و نقل عمومی است؛ تصمیمات امروز، برای کل شهرستان‌ها گرفته شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول