اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استعفای «کوباتبک بورون اف» نخست‌وزیر قرقیزستان

در پی ابطال نتایج انتخابات پارلمانی قرقیزستان، «کوباتبک بورون اف» نخست وزیر این کشور استعفا داد.

استعفای «کوباتبک بورون اف» نخست‌وزیر قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در پی ابطال نتایج انتخابات پارلمانی قرقیزستان «کوباتبک بورون اف» نخست وزیر این کشور استعفا داد و به جای وی «صادر جبار اف» که در جریان این حوادث از زندان آزاد شده، به طور موقت به عنوان نخست وزیر منصوب شد.

این تصمیم در جلسه فوق العاده نمایندگان پارلمان در هتل دوستوک گرفته شد. به گفته سرویس مطبوعاتی پارلمانی در این جلسه ۶۷ نماینده پارلمانی شرکت کردند.

یاد آوری می‌شود که صادر جبار اف در سال 2018 به دلیل سازماندهی تجمعی در شهر «کاراکول» در سال 2013 و گروگان گرفتن «امیلبک کاپتاگایف» فرماندار وقت منطقه 11 سال محکوم شد.

همچنین در جلسه اضطراری پارلمان در پی استعفای نخست وزیر، «داستان جومابک اف» سخنگوی پارلمان نیز استعفا داد و «میکتی بک عبدیلدایف» جایگزین وی شد.

سخنگوی جدید پس از پایان جلسه اضطراری پارلمان در مورد تعیین نخست وزیر جدید گفت که وی فعلا به طور رسمی نخست وزیر دولت اعلام نشده و فقط کاندیداتوری وی با رأی اکثریت بوده است.

طبق توضیحات میکتی بک عبدیلدایف، اکنون صادر جبار اف باید گزارشی از ساختار و ترکیب دولت کشور به کمیته قانون اساسی پارلمان ارائه کند.

پس از تأیید گزارش وی از سوی کمیته، پارلمان برنامه‌های وی و ساختار و ترکیب دولت را باید مورد بررسی قرار دهد. تنها پس از گذر این مراحل می‌توان به طور رسمی نخست وزیری صادر جبار اف را اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول