اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

جزئیات برگزاری اجرایی هفته بهداشت روان در مدارس کشور + روزشمار

دستورالعمل اجرایی برگزاری هفته بهداشت روان در سطح مدارس کشور در سال 1399 به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

جزئیات برگزاری اجرایی هفته بهداشت روان در مدارس کشور + روزشمار

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دستورالعمل اجرایی برگزاری هفته بهداشت روان در سطح مدارس کشور در سال 1399 به استان ها ابلاغ شده که در این دستور العمل آمده است: ضمن آرزوی توفیق روزافزون،به منظور اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های «هفته بهداشت روان» ( 18 تا 24 مهر ماه )؛ کد6-  8ذیل برنامه 8 برنامه جامع ارائه خدمات مشاوره‌ای از دوره ابتدایی تا متوسطه دوم در حوزه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان از زیر نظام راهبری ومدیریت برنامه، ابلاغی سال 1399 موضوع بخشنامه 116.140مورخ سوم اردیبهشت 1399 بدین وسیله، بخشنامه اجرای هفته بهداشت روان در سال 1400-1399 و نیز به پیوست  روزشمار و عناوین برنامه ها و فعالیت های پیشنهادی این هفته با شعار «سرمایه گذاری بیشتر دسترسی بیشتر برای همه ،همه جا» ارسال می‌شود. 

اهداف این برنامه شامل «ترویج و فرهنگسازی درباره مهارت‌های بهداشت روان در سطح مدارس کشور»، «آگاه سازی دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس در مورد عوامل تهدید کننده بهداشت روان»، «ارتقای سطح سواد دانش‌آموزان در زمینه بهداشت روان»، «ظرفیت سازی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه و مشاوره‌ای در زمینه بهداشت روان» و «ارتقای توانمندی‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان برای تاب‌آوری و مواجهه موثر در مخاطرات بهداشت روان» است.

شایان ذکر است که با توجه به بحران کرونا و تاکید بر آموزش غیرحضوری، لازم است در سال تحصیلی جاری با تأکید و توجه افزون‌تری به مسائل حوزه روان به ویژه برگزاری هفته بهداشت روان پرداخته شود.

سیاست‌های اجرایی برگزاری هفته بهداشت روان در سال 1399 شامل «استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تحقق پیام‌ها و نیز برگزاری و اجرای برنامه‌های بهداشت روان» و «تأکید بر نقش و ضرورت آموزش، متناسب‌سازی، ترویج و فرهنگ‌سازی بهداشت روان و راهکارهای آن در موقعیت‌ها و شرایط ناگوار (از جمله بروز بیماری‌های همه‌گیر از قبیل کرونا ویروس)» است. تذکر مهم : در صورت لزوم برگزاری جلسات و یا برگزاری مراسم  ترویجی و آموزشی حضوری و میدانی، رعایت دقیق همه مصوبات و پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص بیماری کرونا، الزامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول