اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آزاد: عدم نظارت و اجرای نادرست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است

نماینده مردم نائین با بیان اینکه عدم نظارت و عدم اجرای درست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است، گفت: عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید و نیز تلاطم در بازار بورس موجب گرایش مردم به سمت بازار ارز و سکه و افزایش مجدد قیمت‌ها در این بخش شد.

آزاد: عدم نظارت و اجرای نادرست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است

الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شرایط موجود در بازار گفت: یکی از عوامل تلاطم در بازار و تورم موجود عدم هدایت نقدینگی و سرمایه‌های مردم به بخش تولید است. 
وی افزود: مردم برای حفظ ارزش پول خود سرمایه‌هایشان را به سمت بازار ارز و سکه هدایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا با خرید ارز و سکه بتوانند قدرت خریدشان را حفظ کنند و همین مسأله موجب افزایش قیمت در این بخش شده است. 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر شاهد شعار حمایت از بورس از سوی دولتمردان بودیم که با ریزش و عدم حمایت صحیح و نوسان در بازار بورس به اعتماد مردم خدشه وارد شد و علیرغم میل مردم جهت سرمایه‌گذاری در بورس  به سبب این بی اعتمادی و وارد شدن ضرر و زیان به مردم، بار دیگر نقدینگی  از بورس به سمت  ارز و سکه سرازیر شد و همین مسأله  در روزها و هفته‌های اخیر بر افسار گسیختگی قیمت ارز و سکه موثر بوده است.

آزاد خاطرنشان کرد: در مجلس طرح مالیات بر خانه‌های خالی  تصویب شد که اجرای صحیح این قانون  موجب جهت‌دهی مثبت به سرمایه‌های مردم و افزایش عرضه در بازار مسکن و کاهش قیمت مسکن خواهد شد.
وی افزود: یکی از مشکلات امروز ما عدم اجرای درست قوانین است و این نشأت گرفته از نظارت ضعیف در این حوزه است که باید با نظارت قوی اجرای درست قوانین را داشته باشیم. 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: در مجموع عدم وجود شفافیت در تراکنش‌های مالی، نبود مالیات بهینه، عدم نظارت صحیح، نبود عزم جدی برای مبارزه با جرایم مالی و وجود موانع بسیار و دست و پا گیر در مسیر تولید سبب شده که نقدینگی به سمت بازار ارز و سکه هدایت شود که با مدیریت صحیح آن و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش تولید و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان ان شاء الله نقدینگی به سمت و سوی تولید رفته و شاهد کاهش تلاطم در بازار و شکوفایی در اقتصاد خواهیم بود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در مجلس یازدهم این عزم وجود دارد تا قوانین مناسب جهت هدایت نقدینگی به سمت تولید تصویب و یا قوانین موجود اصلاح شود و کمیسیون اصل نود نیز جهت نظارت جدی بر اجرای صحیح قوانین عزمی قوی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول