اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمیته امداد با ایجاد 100 هزار نیروگاه خورشیدی مددجویان را صاحب شغل می‌کند

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد با همکاری وزارت 100 هزار نیروگاه خورشیدی ایجاد می‌کند که زمینه‌ای برای اشتغال، ایجاد درآمد و ماندگاری روستائیان می‌شود.

کمیته امداد با ایجاد 100 هزار نیروگاه خورشیدی مددجویان را صاحب شغل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمرتضی بختیاری صبح امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی جهش اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد کردستان سال گذشته با کمک مجموعه دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی استان موفق به ایجاد بیش از 4 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش شده است.

وی تصریح کرد: این میزان اشتغال با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد و 200 میلیون تومان از محل تسهیلات کمیته امداد و بانک‌های عامل ایجاد شده است که البته اگر مشکلات و شرایط کرونایی پیش نمی‌آمد این میزان اشتغال خیلی بیشتر از این آمار بود.

بختیاری با بیان اینکه ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کردستانی در سال‌جاری هدف‌گذاری شده است، گفت: برای ایجاد این میزان اشتغال 163 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تحقق پیدا کند.

وی گفت: در صورتی که مجموعه امداد استان بتوانند تا پایان آذرماه این 5 هزار اشتغال را ایجاد کنند، 2 هزار سهم دیگر به استان اضافه می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه به حمایت‌های مردمی از برنامه‌ها و جامعه هدف کمیته امداد در کردستان هم گریزی زد و گفت: مردم این استان در 6 ماهه اول امسال 69 میلیارد تومان به جامعه هدف کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف کمک کرده‌اند که واقعا قابل تقدیر است.

به گفته وی، این میزان کمک مردم شهیدپرور و نوع‌دوست کردستان فقط به کمیته امداد بوده و این کمک‌ها در بخش‌های دیگری هم قطعا صورت گرفته است که خدمت به چنین مردمی افتخار است.

بختیاری در ادامه در مورد برنامه کمیته امداد در زمینه اجرای پنل‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس برای مددجویان گفت: اجرای 100 هزار نیروگاه خورشیدی با اولویت مددجویان روستایی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.

به گفته وی، این پنل‌های خورشیدی در نقاطی از کشور که از 365 روز سال آن حدود 263 روز آفتابی باشد اجرا می‌شود و زمینه توانمندسازی و درآمد پایدار را برای جامعه هدف این نهاد فراهم خواهد کرد.

رئیس کمیته امداد کشور اضافه کرد: اگرچه شاید این خانواده‌ها در رفاه کامل قرار نگیرند، اما ایجاد چنین درآمدی برای خانواده‌های روستایی در شرایط اقتصادی کنونی می‌تواند زمینه توانمندسازی آنها را تا حدودی فراهم کند و فشار اقتصادی را از آنها بکاهد.

وی افزود: شاید این پنل‌‌های خورشیدی به ظاهر اشتغال نباشد، اما برای ماندگاری در روستاها و ایجاد درآمد برای این عزیزان واقعا قابل توجه است.

بختیاری با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند به مهاجرت معکوس به سمت روستایان  کمک کند، گفت: قرارداد این طرح با وزارت نیرو 20 ساله است و این یک کار تضمین خواهد بود.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول