اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

1000 خانوار مددجوی کردستان با تولید و فروش برق صاحب درآمد می‌شوند

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: 1000 خانوار مددجوی کردستان با تولید و فروش برق صاحب درآمد می‌شوند که در فاز اول آن برای 240 خانواده اجرا می‌شود.

1000 خانوار مددجوی کردستان با تولید و فروش برق صاحب درآمد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرسول شیخی‌زاده صبح امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌ها و اشتغال مددجویان از سیاست‌های مهم کمیته امداد است.

وی گفت: براساس برنامه‌ها و دستورات ابلاغیه که از طریق وزارت نیرو هم به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است یکی از کارهایی که می‌تواند به اشتغال مددجویانی که بعضا دارای بیماری‌های خاص و یا کاملا از کارافتاده هستند و توانایی هر کاری را ندارند راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: این خانواده‌های در صورت راه‌اندازی و نصب این پنل‌ها در محل زندگی خود می‌توانند از محل برق تولیدی و فروش آن به شرکت توزیع برق از درآمد مناسبی بهره‌مند شوند.

شیخی‌زاده گفت: 32 هزار خانوار سرپرست زن زیر پوشش کمیته امداد استان کردستان هستند که بهترین کار برای توانمندسازی این خانوارها ایجاد مشاغل خانگی و یا اجرای پنل‌های خورشیدی در مقایس کوچک است.

وی تصریح کرد: بنا به بررسی‌های صورت گرفته این ظرفیت در کردستان وجود دارد و در همین راستا در استان بیش از یک‌هزار خانوار شناسایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: 240 واحد پنل خورشیدی در گام نخست در استان اجرا می‌شود که تا این لحظه 5 مورد به صورت پایلوت در بیجار اجرا شده است.

شیخی‌زاده افزود: هزینه اجرایی این طرح 60 میلیون تومان است که 20 میلیون تومان به صورت بلاعوض از محل اعتبارات استانی از طریق سازمان برنامه‌ریزی تامین می‌شود و 40 میلیون تومان هم تسهیلات اشتغالزایی است.

وی گفت: برای ایجاد 120 واحد دیگر هم تسهیلات بلاعوض از سوی کمیته امداد کشور اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند در سال‌های آینده هم استمرار داشته باشد و کل این یک هزار خانوار زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه این طرح ضمن توانمندسازی این خانواده‌های نیازمند بستری برای تامین برق در استان فراهم خواهد کرد،  گفت: این واحدهای خورشیدی به صورت میانگین ماهیانه برای هر خانوار حدود یک میلیون تومان درآمد دارد که این میزان در ماه‌های گرم و سرد سال به تناوب متفاوت است.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول