اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

«خیمه قصه‌ها، 10 شب 10قصه» از اربعین تا پایان ماه صفر

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دومین ویژه‌برنامه «خیمه قصه‌ها، ده شب ده قصه» راوی داستان‌های محرم می‌شود.

«خیمه قصه‌ها، 10 شب 10قصه» از اربعین تا پایان ماه صفر

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، برنامه «خیمه قصه‌ها» از اربعین حسینی تا پایان ماه صفر هر شب میزبان یک قصه‌گو از قصه‌گویان یک استان است تا با توجه به آیین‌های سنتی همان استان، قصه‌گویی ویژه محرم روایت شود.
این ویژه‌برنامه که در راستای شعار کانون با عنوان «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» طراحی شده است هر شب میزبان یک قصه‌گو در فضای مجازی خواهد بود.
بر همین اساس، تعدادی از داستان‌های انتخاب شده برای این برنامه مربوط به واقعه کربلا و تعدادی دیگر به اتفاق‌های عصر حاضر و ارتباط آن‌ها با عاشورا می‌پردازد.
انجمن قصه‌گویی کانون در این برنامه با محوریت شعار «قصه عاشورا تمرینی برای زندگی» یادآور نقش پیام‌رسان حضرت زینب(س) در بازگویی و روایت این واقعه مهم است.
علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ همزمان با شب اربعین حسینی به مدت ۱۰ شب ساعت ۲۰ از صفحه انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نشانی @ghesegoei دنبال کنند.

حضور نمایش‌های کانون در جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

نمایش «ژنرال‌ها» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس و «آرزوهای یک موش کور» به نویسندگی سعید ابک و کارگردانی وحید نفر، عنوان‌های این دو نمایش کانون هستند که در بخش غیررقابتی جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت اجرا خواهند داشت.
نمایش «ژنرال‌ها» داستان کودکی جنگ‌زده را روایت می‌کند که در میان خودخواهی دو ژنرال دشمن قرار می‌گیرد. ژنرال‌ها می‌خواهند محل زندگی دختربچه را به میدان جنگ تبدیل کنند اما دخترک فقط اجازه می‌دهد در آن محل بازی کنند. ژنرال‌ها نقشه‌ای می‌کشند تا در قالب بازی به جنگ خود ادامه بدهند که...
نمایش «آرزوهای یک موش کور» در یک‌شب مهتابی آغاز می‌شود، وقتی موش کور کوچکی تصمیم می‌گیرد از خانه‌اش در زیرزمین بیرون برود و در پی آرزویش که دیدن خورشید است برود. در مسیر خود با حیوانات جنگل روبه‌رو شده و ماجراهای شگفت‌انگیزی برای موش کور اتفاق می‌افتد.
بر همین اساس، ستاد برگزاری این رویداد هنری ۱۰ نمایش را به عنوان برگزیده‌ی بخش غیررقابتی کودک و نوجوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معرفی کرد.
یادآوری می‌شود مرحله پایانی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت آذر سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

«بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» به جشنواره فیلم کانادا می‌رود

این پویانمایی از تولیدات سال ۲۰۲۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که اولین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره فیلم مونترال تجربه می‌کند.

انیمیشن کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» بر اساس کتابی با همین نام نوشته احمدرضا احمدی از انتشارات کانون پرورش فکری، ساخته شده است.
امسال فیلم‌های راه یافته به بخش «گرگ کوچک» P’TITS LOUPS که از سال ۲۰۱۶ به بخش‌های دیگر این جشنواره اضافه شده است، به فیلم‌هایی برای کودکان ابتدایی، نوجوانان دبیرستانی و خانواده‌هایی که فیلم‌های آموزشی را دنبال می‌کنند، اختصاص دارد.

بر این اساس، فیلم‌های منتخب این بخش موضوع یک مسابقه با عنوان «چرا من سینما را دوست دارم؟» هستند که از سوی سه تا پنج داور ۸ تا ۱۲ ساله داوری و در پایان نشان این بخش را به فیلم منتخب اهدا می‌کنند.
مسئولان جشنواره چهل‌ونهم به دلیل شیوع بیماری کرونا، چهار کارگاه آموزشی با موضوع فیلم‌های راه یافته به بخش «گرگ کوچک» را به‌صورت آنلاین و رایگان برای مخاطبان برگزار می‌کنند.
در خلاصه داستان انیمیشن «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» آمده است: دختر منتظر رسیدن مرد است. کبوتر نامه مرد را به او می‌رساند. مرد سوار کشتی می‌شود. طوفان پاییزی همه چیز را به لرزه در می‌آورد. همه افسرده و ناامید هستند کبوتر اما منتظر نمی‌ماند تا بهار فرا رسد و جست‌وجو را آغاز می‌کند ...
یادآوری می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال‌ها پیش در چهلمین دوره جشنواره فیلم مونترال نیز با فیلم «کشاورز و ربات» ساخته عبدالله علیمراد در بخش مسابقه حضور داشته است.
چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی مونترال کانادا (FESTIVAL DU NOUVEAU CINÉMA DE MONTRÉAL) از ۱۶ تا ۲۷ مهر ۱۳۹۹ (۷ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰) در شهر مونترال برگزار خواهد شد.

عرضه محصولات کانون پرورشی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

در این نمایشگاه دیجیتالی تولیدات حوزه انتشارات، کانون ضمن معرفی آثار قدیمی و جدید خود به ناشران دیگر کشورها، در زمینه‌ی فروش حق‌نشر (کپی رایت) این آثار نیز با آن‌ها مذاکره خواهد کرد.

بر اساس این خبر، به‌گفته‌ مسوولان برگزاری نمایشگاه هفتادودوم در این دوره بیش از ۷۰ساعت برنامه، کنفرانس، کارگاه، سخنرانی و فرصت‌های بازاریابی پیش‌بینی ‌شده است که تمام آن‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

هم‌چنین حدود ۲۵۰۰ غرفه‌گذار مجازی از ۸۹ کشور تاکنون برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب فرانکفورت ثبت‌نام کرده‌اند.

در عین‌حال مهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت کشور کانادا است که امسال با ۲۵ برنامه‌ و رویداد مجازی شرکت می‌کند و سال آینده و در نمایشگاه فیزیکی حضور خواهد داشت.
پیش از این نیز کانون در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که از ۵ تا۹ مهر ۱۳۹۹ (۲۶ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰) برگزار شد شرکت کرد و بیش از ۵٠ عنوان از آثار برتر خود را که اغلب به زبان انگلیسی نیز منتشر شده است را برای معرفی بیشتر در سایت نمایشگاه بارگذاری کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول