اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خانه کاراته زنجان راه‌اندازی می‌شود

دبیر هیأت کاراته استان زنجان با اشاره به فعالیت 3 هزار ورزشکار کاراته در زنجان گفت: خانه کاراته زنجان راه‌اندازی می‌شود.

خانه کاراته زنجان راه‌اندازی می‌شود

اکبر نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک روز جهانی کاراته اظهار کرد: به مناسبت این روز رقابت‌های مجازی با حضور 250 نفر از ورزشکاران برگزار شد.

دبیر هیأت کاراته استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار ورزشکار در رشته کاراته فعالیت دارند، بیان کرد: از این تعداد 50 نفر به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند که در همین راستا سال قبل 20 نفر از دختران و 32 نفر از ورزشکاران پسر به اردوهای ملی دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ورزشکاران در رده‌های پایه قابل قبول است، گفت: این ورزشکاران نتایج خوبی اخذ کرده و طبق گفته فدراسیون رنکینگ ورزشکاران در رده پایه بسیار خوب است.

نوروزی با بیان اینکه در رده نونهالان در وزن منهای 45 کیلوگرم آرتین رجبی خمسه سوم، در رده نوجوانان منهای 47 کیلوگرم محمد محمدلو سوم، در وزن 67 کیلوگرم نیز محمدخادم رضایی با مربی‌گیری ایرج زرین اول شدند، گفت: همچنین در وزن منهای 70 کیلوگرم محمد سعیدی آزاد مقام سوم را در رده نوجوانان کسب کرد.

وی تصریح کرد: در رده بزرگسالان نیز سیاوش کریمی در رده بزرگسالان ششم شده است که این امتیازها طبق رنکنیگ سوپرلیگ کاراته محاسبه شده است.

نوروزی با بیان اینکه سال قبل 14 اعزامی به رقابت‌های ملی داشتیم، بیان کرد: سال قبل دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر با کسب مدال‌های طلا و نقره و برنز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های 96 و 97 وضعیت استان به لحاظ اعزامی به تیم ملی مطلوب بود، اضافه کرد: سال قبل، انتخابی به خاطر کرونا برگزار نشده است اما با این حال هیأت کاراته زنجان جزو پنج هیأت برتر کشور است.

دبیر هیأت کاراته استان زنجان با اشاره به اینکه در همین ایام کرونا سه نفر از ورزشکاران دختر کاراته زنجان در مسابقات مجازی مقام کسب کردند، گفت: در بخش پسران نیز در ایام کرونا فعالیت‌ها در حال انجام است و در تلاش هستیم که با اخذ مجوز از ستاد کرونا زمینه فعالیت ورزشکاران در بخش کاتا ایجاد شود.

نوروزی از جمله مشکلات کاراته زنجان را نبود خانه کاراته عنوان کرد و افزود: از طرف هیأت پیگیر اختصاص یک زمین هستیم تا خانه کاراته ایجاد شود.

دبیر هیأت کاراته استان زنجان ادامه داد: البته یک سالن برای تمرین ورزشکاران وجود دارد که البته این سالن جوابگوی نیازهای ورزشکاران نیست.

وی همچنین به برنامه‌های آتی هیأت نیز اشاره کرد و گفت: در تلاشیم که کلاس‌های مربی‌گیری به صورت تئوری و عملی برگزار شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول