اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۸۸ درصد مردم عرب مخالف به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هستند

در نظرسنجی مرکز عربی پژوهش‌ها و مطالعات سیاسی در دوحه، ۸۸ درصد مردم کشورهای عربی اعلام کرده‌اند مخالف به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هستند.

۸۸ درصد مردم عرب مخالف به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس یک نظرسنجی که مرکز عربی پژوهش‌ها و مطالعات سیاسی در دوحه انجام داده، ۸۸ درصد عرب‌ها مخالف این موضوع هستند که دولت‌های کشورشان رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند و تنها شش درصد موافق این امرند.

بر اساس گزارش سایت خبری «شهاب» فلسطین، در این نظرسنجی الجزائر با ۹۹ درصد مخالف با شناسایی رژیم اسرائیل در رتبه اول، لبنان با ۹۴ درصد در رتبه دوم و تونس و اردن با ۹۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اما در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ۹۰ درصد در قطر و کویت و ۶۵ درصد در عربستان سعودی با شناسایی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده‌اند و ۲۹ درصد حاضر به اظهارنظر نشده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، در سودان نیز ۷۹ درصد مخالفت کرده‌اند و تنها ۱۳ درصد مردم این کشور موافق با این امر بوده‌اند.

مخالفان با شناسایی رژیم صهیونیستی دلایل مختلفی برای این موضوع از جمله سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم و ادامه اشغال اراضی فلسطینی ذکر کرده‌اند.

این نظرسنجی در ۱۳ کشور موریتانی، الجزایر، تونس، مصر، سودان، فلسطین، لبنان، اردن، عراق، عربستان سعودی، کویت، قطر و در میان ۲۸۰۰۰ نفر انجام شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول