اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

مذاکره بارتومئو با مسی برای کاهش دوباره حقوق/ بررسی اوضاع سیاه اقتصادی باشگاه بارسلونا

باشگاه بارسلونا که به دلیل اقتصاد آشفته پساکرونایی به شدت به مشکل برخورده است می‌خواهد بار دیگر برای کاهش حقوق بازیکنان خود مذاکره کند.

مذاکره بارتومئو با مسی برای کاهش دوباره حقوق/ بررسی اوضاع سیاه اقتصادی باشگاه بارسلونا

به گزارش خبرگزاری فارس، در چندین گزارش اشاره کردیم که اوضاع اقتصادی در باشگاه‌های اروپایی به خصوص بارسلونا به شدت وخیم است.(در اینجا بخوانید)

بارتومئو در تلاش است در روزهای آخر ریاستش اوضاع اقتصادی را تا حد امکان از مرز ورشکستگی دور کند.

همین باعث شد تا بارسلونا چوب حراج به بازیکنان خود بزند و با مبالغی اندک یا حتی رایگان، ستاره‌های خود را به تیمی دیگر بفرستد.(در اینجا بخوانید)

این باشگاه بازیکنانی را به تیم‌های دیگر فرستاد که حقوق بالایی دریافت می‌کردند و به نوعی سن‌شان هم بالا بود. بارسلونا می‌خواست در راستای جوان‌گرایی تیم، با ندادن دستمزدها‌ی سوارس، ویدال و راکیتیچ، پول خودش را حفظ کند.

لوئیس سوارس و آرتورو ویدال به صورت رایگان راهی اتلتیکومادرید و اینترمیلان شدند و این باشگاه از راکیتیچ 1.5 میلیون یورو به اضافه 9 میلیون یورو دریافت کرد. البته سمدو و آرتور ملو با فروششان توانستند پولی به حساب باشگاه واریز کنند.

با همه این اقدامات روز گذشته در گزارشی گفته شد که بدهی بارسلونا بیش از 2 برابر شده است.(در اینجا بخوانید)

این باشگاه در دوران پساکرونایی با مشکلات بزرگ اقتصادی روبه‌رو شده است و همچنان این بحران وجود دارد. به همین بهانه مدیریت می‌خواهد دوباره از حقوق بازیکنان و کارکنانش کم کند.

این در حالی است که باشگاه بارسلونا در انتهای ماه مارس (فروردین) رسما اعلام کرد که حقوق 1800 نفر از کارکنان و بازیکنان خود را مجبور شده که کاهش دهد. حالا این باشگاه می‌خواهد دوباره با بازیکنان خود مذاکره کند که حقوق خود را کاهش دهند.

نکته‌ای که جالب توجه است باشگاه معمولا با یک نماینده از بازیکنان صحبت می‌کند که آن شخص نیز لئو مسی است. اکنون این ستاره برای بازی در تیم ملی آرژانتین راهی آمریکای جنوبی شده و این موضوع نیز زیرسوال رفته است.

باشگاه بارسلونا با حضور محدود بازیکنان در باشگاه نمی‌داند با چه شخصی به عنوان نماینده بازیکنان مذاکره کند. به نظر می‌رسد باشگاه باید تا بازگشت لئو مسی از آمریکای جنوبی صبر کند تا مسئله کاهش دستمزدها مطرح شود.

به گزارش مارکا، اگر بازیکنان موافقت خود را برای کاهش دستمزد دوباره اعلام کنند،‌ دیگر کارکنان شرکت بارسلونا لازم نیست تا با کاهش درآمد روبه‌رو شوند. باید دید که چه مذاکره‌ای بین باشگاه و بازیکنان صورت خواهد گرفت؟

*آیا بازیکن فوتبال در صورت عدم توافق می‌تواند تیم را ترک کند؟

نکته جالب توجه در خصوص قانون کار در فوتبال اسپانیاست. طبق گزارش‌هایی که از چند وکیل پرسیده شده است، بازیکن این حق را دارد تا به دلیل تغییر قرارداد به خاطر شرایط مالی، قرارداد خود را فسخ کنند.

طبق گزارش‌هایی که نماینده‌های سازمان قضای اسپانیا اعلام داشته‌اند یک بازیکن یا یک کارمند حقوق ترک تیم را دارد و می‌تواند به صورت رایگان این کار را انجام دهد. او می تواند برای هر سال خدمت برای باشگاه، 20 روز از درآمد خود را کسب کند.

این مسئله بدین معناست که بازیکنان باشگاه بارسلونا این حق را دارند که در صورت اصلاح قرارداد، قرارداد خود را فسخ کنند.

بارسلونا برای جلوگیری از چنین اتفاقی در باشگاه می‌خواهد با نماینده آنها مذاکره کند که این کار به خوبی و خوشی به اتمام رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول