اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کارآفرینی و بومی‌سازی هدف کاشانی‌ها/ کشف استعدادی که به کسب مدال منجر شد

قهرمانی تیم والیبال بانوان باریج اسانس کاشان در مسابقات جام باشگاه‌های بانوان ایران در سال ۹۷ و همچنین کسب مقام سوم سوپر لیگ بانوان در سال گذشته بود که یک جام‌های طلایی دیگری به افتخارات این باشگاه مردمی و بومی شهرستان کاشان اضافه کرد.

کارآفرینی و بومی‌سازی هدف کاشانی‌ها/ کشف استعدادی که به کسب مدال منجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس کاشان از سال ۱۳۸۴ با همت مرحوم حسین حجازی پدر صنعت اسانس ایران تأسیس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، یکی از اهداف بعد از تشکیل باشگاه، رشد و تعالی ورزش شهرستان با رویکرد ورزش پایه و قهرمانی بود که به این مهم در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ دست پیدا کرد؛ که نتیجه آن قهرمانی تیم والیبال باریج اسانس در مسابقات لیگ دسته یک و کسب رتبه دوم و سوم لیگ برتر والیبال بود.

علاوه بر این، قهرمانی در رشته‌هایی همچون پینگ‌پونگ، دوومیدانی، بدن‌سازی و صعود به قله اورست توسط احسان سیاح از پرسنل شرکت داروسازی باریج اسانس، از دیگر افتخارات باشگاه تا قبل از سال ۱۳۹۳ بود.

بعد از وی از سال ۱۳۹۳، فاطمه حسیبی سکان این مسؤولیت را بر عهده گرفت. برنامه‌های وی توجه به ورزش پایه و آکادمی در رشته والیبال و همچنین سایر رشته‌های ورزشی به‌ خصوص ووشو، دوومیدانی و همچنین فوتسال بود.

 

شکوفایی استعدادهای ورزش کاشان و حضور مؤثر در سطح کشور

به همین جهت و برای تحقق این امر، از سال ۱۳۹۴ جعفر هوتهم مدرس و مسؤول آکادمی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران با حضور مستمر در جلسات تمرینی تیم‌های آکادمی والیبال پسران و دختران، منجر به رشد در ورزش شهرستان شد، در نتیجه همین تلاش‌های والیبال آموزان، دعوت از چندین بازیکن دختر و پسر باشگاه باریج اسانس از جمله فاطمه عنایت، الهه حلاج و ریحانه داورپناه به اردوهای تیم ملی والیبال کشور بود.

علاوه بر این، حضور در رقابت‌های والیبال استانی و کشوری و قهرمانی در این تورنمنت‌ها، قهرمانی ووشوکاران کاشانی در مسابقات کشوری، تعامل با اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان کاشان برای بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت کشف استعدادهای جدید، همکاری با اداره ورزش و جوانان شهرستان و همچنین استان اصفهان و هیأت والیبال کاشان و مهم‌تر از آن سرمایه‌گذاری برای احداث سالن‌های مدرن و پیشرفته ورزشی از دیگر اقدامات صورت گرفته‌ شده در سال‌های ۱۳۹۳ الی ۱۳۹۷ توسط مدیران این باشگاه بوده است.

 

نوید آینده درخشان برای ورزش شهرستان کاشان

نتیجه این تلاش‌ها قهرمانی تیم والیبال بانوان باریج اسانس کاشان در مسابقات جام باشگاه‌های بانوان ایران در سال ۹۷ و همچنین کسب مقام سوم سوپر لیگ بانوان در سال گذشته بود که یک جام‌های طلایی دیگری به افتخارات این باشگاه مردمی و بومی شهرستان کاشان اضافه کرد.

اجرای مجدد طرح استعدادیابی والیبال در مدارس کاشان توسط باشگاه باریج اسانس در سال ۱۳۹۸، نویدبخش آینده درخشان ورزش شهرستان و کشف استعدادهای جدید والیبال خواهد بود.

 

وضعیت کرونا در کاشان بحرانی شد، باشگاه را تعطیل کردیم

محمدرضا واعظ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، اظهار کرد: مصوبه هیأت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس در تیرماه مبنی بر اینکه در سال ۹۹ نیز در حوزه سوپر لیگ بانوان تیم داری شود از طریق سایت اصلی باشگاه منتشر شد.

مدیر باشگاه باریج اسانس کاشان افزود: با توجه به کسالتی که برای خانم خمسه سرمربی سال گذشته ایجاد شود، تمرینات از ابتدای شهریور ماه با حضور خانم خزانی و تعداد ۱۵ بازیکن و با برنامه‌ریزی مدون شروع و استارت زده شد.

وی با اشاره به اینکه، فلسفه ایجاد این باشگاه خدمت به ورزشکاران شهر کاشان و کشور بناشده و با همین نگاه هم ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: وقتی وضعیت کرونا در کاشان و کشور بحرانی است، احتیاط نکردیم و باید باشگاه تعطیل می‌شد و هیات مدیره و مدیرعامل تصمیم به‌ جا و درستی گرفت؛ مسابقات قهرمانی و مدال‌آوری برای باشگاه مهم نیست بلکه سلامت مردم جامعه و بازیکنان و کادر در اولویت اصلی است و سؤالی که در همه ایجاد می‌شود اینکه چرا فدراسیون والیبال تاکنون اقدام به تعطیلی لیگ برتر نکرده است.

 

برنامه‌های بلندمدت باشگاه باریج اسانس بر مبنای سلامت‌محوری

مدیر باشگاه باریج اسانس کاشان گفت: عدم حضور در مسابقات سوپر لیگ سال ۹۹ را به‌ صورت مکتوب به فدراسیون اعلام کردیم، باشگاه در سال آینده با بهتر شدن اوضاع قوی‌تر از سال گذشته در لیگ برتر بانوان حضور پیدا خواهد کرد و این باشگاه با برنامه‌های بلندمدت و منعطف خود، مسیری که در پیش‌گرفته است را همسو با اجتماع، بر مبنای سلامت‌محوری ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه، هدف باشگاه باریج اسانس بومی‌سازی است و این کار از طریق آکادمی مربوط به خودش در حال انجام است؛ تصریح کرد: نوجوانان و نونهالان و جوانانی در آکادمی داریم که زیر نظر بهترین مربی پایه ساز ایران، محمدصادق پشنگ در حال آموختن والیبال هستند که نتیجه این مبحث دو سه سال آینده شکوفا خواهد شد تا بتوانیم در رده آقایان هم در مبحث قهرمانی مجدداً حضور داشته باشیم.

 

کارآفرینی در امر ورزش و بومی‌سازی هدف باشگاه باریج اسانس است

وی خاطرنشان کرد: متولدین سال ۸۲ پسر ما در ایران نمونه هستند و هر جا که بازی‌های دوستانه و یا رسمی انجام می‌دهند معمولاً پیروز میدان می‌شوند، در مبحث خانم‌ها هم این امر در حال انجام است که دخترهای نونهال و نوجوان ما در حال رشد هستند و آینده‌ روشنی خواهند داشت، باریج اسانس یکی از مسؤولیت‌های اجتماعی آن ورزش است که سلامتی والیبال آموزان این باشگاه از همه‌چیز برایش مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه، در چند دوره باشگاه باریج اسانس کاشان تیم داری را در عرصه والیبال قهرمانی در رده آقایان و بانوان پیاده‌سازی کرده است و این باشگاه، عملکرد و فعالیت خود را ادامه خواهد داد، گفت: هیأت‌مدیره باشگاه از سال ۹۲ تصمیم بر این گرفت که در مبحث آکادمی فعالیت کند و بومی‌سازی را سرلوحه کار خود قرار دهد و استراتژی مرحوم حجازی را دنبال کند تا یک کارآفرینی در امر ورزش صورت گرفته باشد و جوانان شهرستان رشد کنند و در این رشته پرطرفدار پیشرفت داشته باشند که در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول