اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای مشارکت در احیای برج و باروی توس

شهردار مشهد برای مشارکت در پروژه احیای برج و باروی شهر تاریخی توس اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای مشارکت در احیای برج و باروی توس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمدرضا کلائی شهردار مشهد در جلسه با ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی برای احیای برج و باروی توس، اظهار کرد: آمادگی داریم با دریافت مصوبه و تائید شورای اسلامی شهر مشهد برای احیای بخشی از برج و بارو نیز مشارکت کنیم و به‌زودی لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام تلاش بر این است که پروژه‌های عمرانی توس تا پایان امسال به سرانجام برسد و از نوروز امسال به بعد رویدادهای ملی و بین‌الملل در توس اجرا شود.

کلائی با اشاره به تفاهم صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بازپیرایی پردیس اظهار کرد: برای بازپیرایی و واگذاری پردیس به بخش خصوص نیز آمادگی داریم با میراث فرهنگی مشارکت و همکاری کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به برگزاری مسابقه ملی طراحی پل کشف رود اظهار کرد: 850 دانشجو از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند و جریانی از توجه دانشجویان به توس به راه افتاد که در نوع خودش کم‌نظیر بود.

کلایی با اشاره به نقش موزه‌ها در حفظ و احیای هویت تاریخی- فرهنگی شهر مشهد گفت: برای راه‌اندازی موزه‌های کودکان، هنرهای سنتی و معاصر و دیگر موزه‌هایی که می‌تواند در حفظ هویت و ترویج فرهنگ و تاریخ این شهر مؤثر باشد آمادگی داریم مشارکت کنیم و از ظرفیت خانه‌های تاریخی برای تبدیل آن‌ها به این موزه‌ها را استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خانه‌های تاریخی که در اولویت قرار دارند را برای انتخاب به شهرداری معرفی کند.

انتهای پیام/70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول