اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واحدهای کارگاهی برای گرمایش ناچار به قاچاق سوخت شده‌اند

رئیس اتحادیه چوب و فلز شاخه مبل برخوار گفت: واحدهای کارگاهی به علت حمایت نشدن دستگاه‌های مسؤول، ناچار به قاچاق ماهیانه 50 هزار لیتر سوخت از استان‌های دیگر به‌ منظور گرمایش واحدهای خود شدند.

واحدهای کارگاهی برای گرمایش ناچار به قاچاق سوخت شده‌اند

علی فتاحی امروز در حاشیه جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین شهر اظهار کرد: واحدهای کارگاهی به علت حمایت نشدن دستگاه‌های مسؤول، ناچار به قاچاق ماهیانه ۵۰ هزار لیتر سوخت از استان‌های دیگر به‌ منظور گرمایش واحدهای خود شدند.

رئیس اتحادیه چوب و فلز شاخه مبل برخوار که سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: سال‌هاست ۲۵۰ کارگاه تولیدکننده مبل و منبت با ۷۰۰ تولیدکننده برای تأمین گرمایش واحدهای خود به قاچاق گازوئیل از استان‌های هم‌جوار استان اصفهان روی آورده‌اند.

وی به تولید ماهیانه ۳۵۰ دست مبلمان منبت‌کاری شده به ارزش تقریبی میلیاردها تومان در دولت‌آباد برخوار اشاره کرد و افزود: این مشکل واحدهای کارگاهی می‌تواند با تعامل اداره‌های کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی، صنعت معدن و شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان قابل‌حل شدن است.

این تولیدکننده صنایع چوبی با تأکید بر اینکه مشکل بیمه منبت‌کاران و صنعتگران این رشته صنایع‌دستی باید حل شود، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا مبل منبت دولت‌آباد بلندآوازه‌تر از همیشه در استان اصفهان و کشور شود.

اعطای نشان اعتماد به فروشگاه‌هایی که فقط صنایع‌دستی تولید می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز گفت: بر اساس قانون حمایت از هنرمندان مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند مجوز راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع‌دستی را صادر کند.

فریدون اللهیاری افزود: با استفاده از ظرفیت قانونی می‌توانیم به فروشگاه‌هایی که فقط صنایع‌دستی تولید می‌کنند، نشان اعتماد بدهیم و منبت‌کاران می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه‌گذارانی وجود دارد که در شهر دولت‌آباد، علاقه‌مند به ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی هستند، اظهار کرد: به کارگاه‌هایی که برای تولید منبت از دستگاه «سی ان سی» استفاده کنند، مجوز داده نشده و از مشوق‌های این سازمان برخوردار نمی‌شوند.

به گزارش فارس، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان صنایع‌دستی به میزبانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، برخی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار و معاون اداره کل صمت استان اصفهان حضور داشتند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول