اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سیر تا پیاز مشکلات بیمارستان امام خمینی کرج/ بسیج دانشجویی پیش قراول مطالبه گری است

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج گفت: بسیج دانشجویی به صورت جدی پیگیر مشکلات مربوط به بیمارستان امام خمینی (ره) کرج است و جلسات متعددی در این رابطه با مسؤولان مربوطه صورت گرفته است.

سیر تا پیاز مشکلات بیمارستان امام خمینی کرج/ بسیج دانشجویی پیش قراول مطالبه گری است

محمدرضا فلاحی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با اشاره به پیگیری‌های دانشجویان در حل مساله بیمارستان امام خمینی (ره) کرج، اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد که در جلسه اول با براری، معاونت اداری و مالی سازمان همیاری شهرداری‌های استانداری البرز بود.

فلاحی بیان کرد: براساس اطلاعاتی که براری در اختیار ما گذاشت، ساختمان این بیمارستان که قبلا بازداشتگاه بوده، در سال‌های ۶۶ تا ۶۸ تغییر کاربری داده و به درمانگاه عمومی تبدیل می‌شود و پس از مدتی هم به بنیاد شهید واگذار می‌شود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد البرز ادامه داد: براساس اطلاعات این جلسه، بنیاد شهید چند سال پس از آن، بیمارستان را به قیمت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به سازمان همیاری شهرداری استان تهران واگذار می‌کند، اما استانداری تهران تنها ۴۰۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کند و ۲ میلیارد باقیمانده، هیچ وقت پرداخت نمی‌شود.

وی توضیح داد: براساس اطلاعات معاون اداری و مالی سازمان همیاری شهرداری‌های استانداری البرز، بنیاد شهید بابت طلب خود ۲ دانگ و ۲۷ صدم از بیمارستان را بر می‌دارد؛ این اتفاقات همزمان با جدا شدن استان البرز از تهران صورت می‌گیرد.

هنوز سند بیمارستان به نام سازمان همیاری ها صادر نشده است

فلاحی با بیان اینکه گفته می‌شود هنوز سند قطعی به نام سازمان همیاری استانداری البرز زنده نشده است، گفت: سال ۹۲ با تصمیم مجلس شورای اسلامی بیمارستان‌های دولتی موظف به اعمال تعرفه دولتی در خدمات خود شدند و بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که تا قبل از آن با تعرفه خصوصی خدمات خود را ارائه می‌داد، به ارائه خدمات با تعرفه دولتی، با کاهش درآمد ۲۵ درصدی مواجه شد.

وی تصریح کرد: براساس آنچه در این جلسه مطرح شد، یکی از نکات مهم این است که بیمارستان امام خمینی (ره) کرج نباید تغییر کاربری پیدا کند و کسی که قرار است بیمارستان را بخرد، باید گردش مالی در تراز قیمت بیمارستان داشته باشد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد البرز ادامه داد: نکته سوم این است که خریدار باید ضمانت نامه ۱۳ میلیاردی نزد سازمان همیاری شهرداری‌های البرز ودیعه بگذارد تا در صورت عدم انجام تعهدات، این مبلغ ضبط شود.

سال ۹۲ با تصمیم مجلس شورای اسلامی بیمارستان‌های دولتی موظف به اعمال تعرفه دولتی در خدمات خود شدند و بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که تا قبل از آن با تعرفه خصوصی خدمات خود را ارائه می‌داد، به ارائه خدمات با تعرفه دولتی، با کاهش درآمد ۲۵ درصدی مواجه شد

 

وی با بیان اینکه جلسه دوم مطالبه‌گری دانشجویان با خسروی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) بوده است، افزود: در این جلسه مطالبات کارکنان و حقوق عامه مردم پیگیری شد.

فلاحی گفت: در این جلسه مطرح شد که از ۶۸۰ پرونده قضایی بیمارستان، ۱۰ پرونده باقی مانده و بدهکاری‌های بیمارستان در زمان تغییر تعرفه بیمارستان از خصوصی به دولتی به وجود آمده است و از طرف دیگر تا پایان تیر امسال تعرفه‌های این بیمارستان همچنان به صورت دولتی دریافت می‌شده است.

وی با بیان اینکه براساس اظهارات خسروی اکنون ۳۱۵ نفر در بخش‌های بیمارستانی این بیمارستان فعالیت دارند، گفت: در گذشته افرادی قصد تبدیل بیمارستان را به مرکز خرید داشتند و هنوز هم این افراد دنبال فرصتی برای تغییر کاربری بیمارستان هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد البرز ادامه داد: بنابر اظهارات خسروی در این جلسه، بیمارستان امام خمینی (ره) در چند ماه اخیر نه تنها پرسنل اخراجی نداشته، بلکه استخدام نیرو نیز در آن صورت گرفته است. اما هنوز برخی از کارکنان دغدغه‌هایی از جمله پرداخت نشدن حقوق ماهانه و معوقات خود را دارند.

در گذشته افرادی قصد تبدیل بیمارستان را به مرکز خرید داشتند و هنوز هم این افراد دنبال فرصتی برای تغییر کاربری بیمارستان هستند

 

وی با اشاره به بهانه‌های تأمین اجتماعی در پرداخت نکردن معوقات کارکنان بیمارستان، گفت: براساس آنچه خسروی در جلسه با ما مطرح کرد، درمان مردم در این بیمارستان با دفترچه تأمین اجتماعی صورت گرفته، اما بیمه به بهانه خصوصی بودن، معوقات بیمارستان را پرداخت نمی‌کند.

فلاحی با بیان اینکه در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج از ابتدای شیوع کرونا ۲۷ بیمار کرونایی را پذیرش کرده، گفت: خسروی می‌گوید که در حال حاضر ظرفیت بیشتری برای پذیرش این بیماران در بیمارستان وجود دارد که در صورت صلاحدید استانداری، این مهم نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان از استانداری و بیمه درخصوص معوقات مربوط به تأمین اجتماعی است، گفت: مطالبه دیگر مالک فعلی بیمارستان، فعال شدن بخش بازرسی در مورد پرونده‌های غیرکارشناسی شده بود که به اذعان وی بوی زد و بند می‌دهند.

کارشناسی غیر استاندارد در واگذاری‌ها

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد البرز گفت: این کارشناسی‌های غیر استاندار و خارج از چارچوب قانونی، چه در مساله داروخانه و چه دستگاه دیالیز باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای شده است که نیازمند پیگری نهاد‌های بالا دست مسؤول است تا حقوق مردم و بیت المال ضایع نشود.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تا انتهای ماجرا پیگیر مسئله بیمارستان امام خمینی (ره) کرج خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول