اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: درباره عملیاتی شدن اس-۴۰۰ در ترکیه شدیدا نگرانیم

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره آزمایش قریب‌الوقوع «اس-۴۰۰» در ترکیه، به آنکارا درباره عملیاتی کردن این سامانه پدافندی هشدار داد.

واشنگتن: درباره عملیاتی شدن اس-۴۰۰ در ترکیه شدیدا نگرانیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره تدارک ترکیه برای آزمایش سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰»، درباره این موضوع «به شدت ابراز نگرانی» کرد. 

برخی منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

به ادعای این منابع، ترکیه قصد دارد با فعال کردن رادارهای سامانه موشکی اس-۴۰۰  از آن‌ها علیه جنگنده‌های «اف-۱۶» یونان استفاده کند. شبکه «بلومبرگ» هم گزارش داده بود که ترکیه روزهای آتی قصد دارد سامانه اس-۴۰۰ خود را آزمایش کند.

طبق گزارش اسپوتنیک، در بیانیه یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضوع آمده است: «ما از گزارش‌ها مطلع هستیم. ما به مخالفت قاطعانه خود درباره خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ ادامه می‌دهیم».

این سخنگو افزود: «ما عمیقا درباره گزارش‌های موجود مبنی بر اینکه تلاش‌های ترکیه برای عملیاتی کردن اس-۴۰۰ ادامه دارد، نگران هستیم. اقدام ما در تعلیق (مشارکت) در برنامه (تولید مشترک) اف-۳۵ در پاسخ به خرید اس-۴۰۰ انجام شد و نشاندهنده جدیت دولت درباره این موضوع است».

مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد، رئیس‌جمهور ترکیه و مقام‌های دولتش «موضع واشنگتن (در مخالفت با خرید و استفاده از اس-۴۰۰) را درک کنند».

اظهارنظر تازه واشنگتن به آنکارا درباره اس-۴۰۰ روسیه در حالی مطرح شده که مقام‌های آمریکایی پیش از این بارها به ترکیه درباره تبعات خرید و عملیاتی کردن این سامانه هشدار داده‌اند.

آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند که استفاده ترکیه به عنوان عضوی از ناتو از اس-۴۰۰، تهدیدی برای این ائتلاف نظامی غربی است اما آنکارا این موضوع را رد و بر نیازش به این سامانه برای دفاع از ترکیه تاکید کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول