اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح آبرسانی به 36 روستای سیستان و بلوچستان توسط استان مرکزی

دبیر جبهه فرهنگی استان مرکزی گفت: مرحله سوم کمک رسانی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان با هدف آبرسانی به روستاهای محروم از آب آشامیدنی توسط استان مرکزی کلید خورده است.

طرح آبرسانی به 36 روستای سیستان و بلوچستان توسط استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیل بلوچستان باعث شد آسیب‌هایی به منطقه وارد شود، اظهار کرد: جبهه فرهنگی-اجتماعی مردم استان مرکزی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب لبیک گفت و قرارگاه ستاد مردمی خود را در دو مرحله در منطقه مستقر کرد.

وی افزود: در مرحله اول با راهنمایی ستاد مدیریت بحران استان سیستان در شهرستانی که کمتر کمک‌رسانی شده بود مستقر شدیم و فرماندار منطقه نیز این قرارگاه را به شهر جلگه منتقل کرد.

دبیر جبهه فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه احداث سیل بند نیاز اصلی آن مناطق در ۱۶ روستا بود، بیان کرد: یکی از خدماتی که جبهه مردمی استان در آن منطقه انجام داد احداث سیل بند به طول ۱۷ کیلومتر به درخواست خود مردم بود.

تاج‌آبادی اظهار کرد: در مرحله دوم در منطقه چابهار قرارگاه مردمی شهید قاسم سلیمانی متشکل از استان‌های فارس، مرکزی، همدان، قزوین و... ایجاد شد و تا به امروز در حال خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده و محروم منطقه است.

وی تصریح کرد: مسئله اصلی ۷۲ روستای به‌شدت محروم در این منطقه نداشتن شناسنامه است که همین موضوع باعث شده تا آمار نفرات منطقه با ارقام ضد و نقیض روبرو شود و در بحث تخصیص بودجه هم به مشکل برخورد کند که البته برنامه داریم با کمک مسؤولین شناسنامه و کارهای مربوط به ثبت احوال را پیش ببریم.

دبیر جبهه فرهنگی استان مرکزی گفت: ۱۳۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان فاقد آب آشامیدنی است و مردم این روستاها از هوتک(آب جمع شده از باران در گودال) استفاده می‌کنند که متأسفانه امسال ۹ کودک در این هوتک ها افتاده و جان خود را از دست دادند.

تاج‌آبادی با بیان اینکه این قرارگاه مردمی عملیات آب‌رسانی به ۷۲ روستا را متقبل شده اضافه کرد: از این تعداد روستا عملیات آب‌رسانی به ۳۵ روستا به عهده استان مرکزی سپرده شده و امیدواریم بتوانیم این عملیات را در قالب طرح «نذر طفل رباب» زودتر به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: مشکل آب بعضی از این روستاها به‌صورت جهادی و مردمی با رقمی معادل فقط ۱۵ میلیون تومان حل می‌شود؛ پیش‌بینی هزینه آب‌رسانی به این مناطق حدود یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان شده است.

دبیر جبهه فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: اگر همین تعداد روستا را دولت بخواهد با بخش خصوصی پیش ببرد شاید نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

تاج‌آبادی تصریح کرد: ۶۰ مسجد در اراک در طرح آب‌رسانی با عنوان «نذر طفل رباب» اعلام آمادگی کردند و کمک‌های خوبی در این مدت جمع شده است.

وی با بیان اینکه با جمع‌آوری این کمک‌ها می‌توان خوداتکایی و خودباوری را در بخش عدالت اجتماعی رقم زد تأکید کرد: با پای کار آمدن مردم، مسوولی هم که شاید از این مشکل غافل است یا با جریان مردم همراه می‌شود و یا از جریان کنار می‌رود و این امر به معروفی است که بوی هیچ حزبی و تعصبی را نمی‌دهد و این کار یک اقدام اجتماعی است و نه سیاسی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول