اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رشد ۶۳ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

مدیرکل پست استان همدان گفت: ۷۱ فروشگاه اینترنتی در استان همدان وجود دارد که این میزان نسبت به ۶ ماه گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۶۳ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد امیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان همدان ۴۸۳ واحد پستی وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد ۳۹ مورد دولتی و ۴۴۴ مورد خصوصی است.

وی با بیان اینکه ۱۸۴ مورد از واحدهای پستی شهری و ۲۲۹ مورد روستایی است خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۱ درصد واحدهای پستی به صورت خصوصی مدیریت و اداره می‌شوند.

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه بر اساس اساسنامه و قانون باید همه نقاط را تحت پوشش قرار دهیم گفت: قالب پست‌های ما و حدود ۶۲ درصد روستایی است و پوشش جمعیتی به صورتی است که هر ۳ هزار و ۵۹۸ نفر تحت پوشش یک واحد پستی هستند.

وی میزان مرسولات وارده و صادره استان طی ۶ ماه سال جاری را ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۵۷۰ فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک‌میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۷۳ فقره وارده و یک میلیون و ۱۴ هزار و ۵۹۷ فقره صادره بوده است.

امیدی با بیان اینکه طی ۶ ماهه امسال آمار مرسولات وارده و صادره ما ۱۱.۵ درصد رشد منفی داشته است گفت: علت این بود که قبل از سال ۹۸ توزیع قبوض آب، برق، گاز و تلفن از طریق پست انجام میشود اما با الکترونیکی شدن این قبوض میزان توزیع مرسولات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۷۱ فروشگاه اینترنتی در سطح استان وجود دارد افزود: این میزان نسبت به ۶ ماه گذشته که ۴۵ مورد بود، ۶۳ درصد رشد داشته که به علت شیوع کرونا میزان اقبال مردم به خرید و فروش اینترنتی زیاد است و صرفه اقتصادی نیز به همراه دارد.

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه ۳۳ درصد مرسولات اینترنتی وارده رشد داشته است تصریح کرد: در بحث مرسولات وارده نیز ۱۸ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مرسولات ما از پست نامه‌ها به سمت بسته، امانت و کالا رفته است گفت: در استان همدان نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد ارسال بسته و امانت داشتیم که عموما به خرید و فروش اینترنتی برمی‌گردد.

امیدی ادامه داد: با شرکت‌های استارتاپی‌ که هنوز تولیدات آنها به تولید انبوه نرسیده قرارداد بسته‌ایم تا تولیدات آنها از طریق پست انجام شود زیرا بدون پست جابجایی محصولاتشان هزینه زیادی را در برخواهد داشت.

امیدی با بیان اینکه در بخش مرسلات خارجی مرسولات صادره ۱۱ درصد و مرسولات وارده ۴۹ رشد منفی داشته است تصریح کرد: با شیوع کرونا پروازهای کل کشورها را تحت تاثیر قرار داد و خیلی از ابعاد پست را نیز تحت تاثیر گذاشت اما از مردادماه با توجه به تلاش‌های انجام شده فعالیت‌های پستی ۵۱ کشور دنیا به روال عادی برگشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته همه مرسولات برای تجزیه مبادلات به تهران می‌رفت و سپس به کل کشور ارسال می‌شد افزود: با توجه به اینکه دیگر فضا و امکانات پاسخگوی این حجم از مبادلات نبود، چهار کاپ منطقه‌ای در کشور برای تقسیم مبادلات شکل گرفت که یکی از این کاپ‌ها همدان است.

مدیرکل پست استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از مرسولات در کاپ غرب کشور که همدان است دریافت و توزیع می‌شود افزود: ۲ میلیارد تومان برای تجهیز مرکز کاپ در همدان مورد نیاز است.

وی از برون سپاری خدمات پستی به صورت صد درصدی خبر داد و گفت: تمام توزیع امانت شهر همدان و برخی شهرستان‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

امیدی با بیان اینکه ۱۱ خطوط روستایی و چهار خطوط درون استانی به بخش خصوصی واگذار شده است افزود: دیگر در دریافت و ارسال مرسولات پول نقد دریافت نمی‌شود و از طریق دستگاه‌های poz انجام می‌شود و برای درب خانه‌ها نیز از طریق دستگاه POZ دریافتی صورت می‌گیرد.

وی مهمترین وظیفه پست را رابط بین دولت و مروم دانست و اینکه خدمات نیابتی دستگاه‌ها جزو وظیفه ماست تصریح کرد: با اداراتی همچون ثبت اسناد قرارداد داریم تا حد ممکن از حضور افراد جلوگیری شود و خدمات به صورت پستی انجام شود.

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه با امور بانوان استانداری همدان قراردادی در راستای حمایت از مشاغل خانگی به ویژه روستایی داریم گفت:  با توجه به اینکه برخی از روستائیان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست تولیداتی دارند برای جا به جایی آنها و رساندن به مقاصد به صورت پست خدمات‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در توزیع کارت سوخت از اول طرح بیش از ۲۱۶ هزار کارت سوخت توزیع کرده‌ایم بیان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از کارت‌های سوخت در باجه‌های پستی معطل است.

امیدی به طرح آدرس ملی ایرانیان نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح قرار است ۲۴ دستگاهی که به نوعی با آدرس سر و کار دارند و آدرس‌ها سلیقه‌ای بود، خذف شود و آدرس استاندارد با متولی‌گری پست انجام شود که خوشبختانه پست استان با تعامل ۲۴ دستگاه همه اینها را ژئوکد کرده و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اپلیکیشنی طراحی شده که در این برنامه هرگونه تغییر آدرس توسط نامه‌رسان‌ها  اعمال می‌شود و نیازی نیست که مجدد برای بروزرسانی آدرس مراجعه شود.

انتهای پیام/89003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول