اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تعلیق فوتبال ایران یک سیگنال داخلی برای عدم پیگیری پرونده ویلموتس بود

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه این موضوعات و پیگیری‌ها اثری در تعلیق فوتبال ایران ندارد، تعلیق فوتبال ایران یک سیگنال داخلی برای عدم پیگیری پرونده ویلموتس بود.

تعلیق فوتبال ایران یک سیگنال داخلی برای عدم پیگیری پرونده ویلموتس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در خصوص طرح استعدادیابی حاشیه ‌شهر مشهد که در مجموعه ورزشی مرحوم جعفریان در ابتدای بلوار شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: به دعوت مدیرکل ورزش‌و‌جوانان خراسان رضوی و هیات فوتبال خراسان رضوی در کنار 15 نماینده مجلس شورای اسلامی در این محل حضور یافتیم تا از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد به خصوص در حوزه ورزش و اقدام صورت گرفته در رابطه با استعدادیابی رایگان حمایت کنیم.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه ورزش ما در همه جا پولی شده و کسی که پول نداشته باشد نمی‌تواند به طور مستمر در هر رشته‌ای فعالیت کند، به خصوص در شرایط موجود که کلاس‌های گران‌ قیمت در قالب کانون‌های استعدادیابی و یا مدارس فوتبال هزینه‌های زیادی دریافت می‌کنند. 

وی ادامه داد: در این نقطه از حاشیه شهر مشهد مردم برای تأمین معیشت اولیه خود مشکل دارند این که یک ورزش، استعدادیابی، تمرین و پیگیری رایگان تحت نظر هیأت فوتبال استان با مربیان و شاخص‌های استاندارد مربی‌گری و داوری صورت می‌گیرد جای تقدیر دارد.

 قاضی‌زاده هاشمی در خصوص وضعیت پرونده مارک ویلموتس تصریح کرد: این پرونده ابعاد مختلفی دارد و در داخل کشور دو حوزه پیگیری کرده و دو پرونده تشکیل شده است، پرونده نخست مربوط به شکایت شستا نسبت به چک برگشتی فدراسیون فوتبال است که آن را به اجرا گذاشته و در حال انجام مراحل قانونی آن برای وصول مطالباتش است، پرونده دیگر مربوط به سازمان بازرسی کل کشور است، ما نیز جلساتی در کمیسیون اصل 90 و کمیسیون فرهنگی در مجلس داشته‌ایم که گزارش نهایی این دو جلسه به‌زودی قرائت می‌شود. 

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده‌ها جاری و در جریان است، تصریح کرد: در حال حاضر منتظریم ظرف 10 تا 15 روز آتی گراندز محکومیت فدراسیون کشور برسد، جزئیات آن مشخص می‌کند که چقدر شانس برای کسب نتیجه در cas خواهند داشت.

وی در خصوص نگرانی‌های موجود پیرامون تعلیق احتمالی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: به هیچ وجه این موضوعات و پیگیری‌ها اثری در تعلیق فوتبال ایران ندارد، تعلیق فوتبال ایران یک سیگنال داخلی برای عدم پیگیری پرونده ویلموتس بود. موضوعاتی که در حال رسیدگی است کاملا غیرورزشی و غیرفوتبالی است و مربوط به ابعاد مالی، وصول مطالبات و دیون ایجاد شده‌ از قراردادی که در قبال آن پول و بودجه‌ای وجود نداشته، است.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: اگر حساب‌هایی مسدود بوده، هیچ‌کس با حساب مسدود و جیب خالی  یک قرارداد سنگین منعقد نمی‌کند، در حال حاضر به دلیل جزییات این اعداد و ارقام سنگین است این گراندز طولانی شده است، یک پرونده سنگین این چنینی باید پیش از این حساب و کتاب و بودجه آن تایید می‌شده است.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد مجلس در خصوص تخلفاتی که در داخل کشور بر علیه باشگاه پرسپولیس برای دیدار این تیم مقابل النصر عربستان انجام شده، عنوان کرد: متأسفانه چندین سال است که گزارش‌های داخل به خارج و بعضا کذب و دروغ در فوتبال ایران رایج شده است و یک حالت دومینویی به خود گرفته است، این موضوع را در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها شاهد هستیم، این را ضعف مدیریت و نظارت وزارت ورزش‌ و جوانان می‌بینیم، قطعا این کارها خدمت به وطن نیست، از یک مسابقه فوتبال گرفته تا اساسنامه فدراسیون و پرونده ویلموتس.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای برای منافع یا مجموعه خود اطلاعات غلطی بر علیه رقبای خود می‌دهند که خیلی پذیرفته شده نیست، پیروزی پرسپولیس مقابل نماینده عربستان را یک توفیق ملی می‌بینم، مردم در قبال آن خوشحال شده و شادی کردند، شور و نشاطی که در میان مردم در اوج گرانی‌ها و دلار 30 هزار تومانی رخ داد، نشان‌دهنده این است که ورزش هنوز زنده است و همه باید از توفیق‌های ملی حمایت کنیم، اگر رقابتی وجود دارد آن را برای داخل بگذاریم، رقابت برای درون کشورمان لازم و صحیح است، اما در موضوعات بین‌المللی باید پشت یکدیگر باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: راجع به برخی از موضوعات گزارشاتی آمده است، به عنوان مثال در خصوص پرونده ویلموتس از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درخواست کردیم تا گزارشات کاملی به ما بدهند، اگر در رابطه با تیم‌های ورزشی گزارشی بدهند، قطعا مجلس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 70066

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول