اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استاندار: خیابان مدرس کرمانشاه «پیاده‌راه» می‎شود

استاندار کرمانشاهگفت: با اجرای طرح پیاده‌راه شدن خیابان مدرس کاملاً موافق هستیم، این طرح منافع مردم و زیبایی بیشتر شهر را به دنبال دارد.

استاندار: خیابان مدرس کرمانشاه «پیاده‌راه» می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه شورای ترافیک استان که به موضوع اجرای طرح پیاده‌راه خیابان مدرس اختصاص داشت، اظهار داشت: با اجرای طرح کاملا موافق هستیم، اما تمامی جوانب کار باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا رضایتمندی مردم در اجرای طرح حاصل شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پارکینگ شهرداری کرمانشاه، گفت: شهرداری کرمانشاه در اجرای این طرح خوب عمل کرد که ضرورت دارد در اجرای طرح پیاده‌راه سازی خیابان مدرس هم توجهات ویژه اعمال شود.

استاندار کرمانشاه اجرای این طرح را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: خیلی از مرکز استان ها اجرای طرح پیاده‌راه را در خیابان اصلی خود را اجرایی کردند، لذا اجرای این طرح هم باید با جدیت در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار گیرد و مشاور طرح موظف به رعایت تمامی برنامه‌ها و موضوعات مختلف است.

وی با تاکید بر بکارگیری المان‌ها و زیباسازی در اجرای طرح، ادامه داد: قطعا بعضی از مردم با اجرای طرح با مشکلاتی روبرو می‌شوند و هر کار عمرانی با مشکلات و چالش‌هایی همراه است اما مسئولین ذی‌ربط در اجرای طرح باید منافع تمامی مردم را مدنظر قرار دهند و شهرداری کرمانشاه موظف است با اقناع‌سازی نسبت به رضایتمندی مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

بازوند با اشاره به برنامه ارائه شده از سوی شهرداری در فازهای اول و دوم، گفت: چنانچه شهرداری برای سهولت در انجام کار و تسریع در اجرای آن صلاح می‌بیند که خیابان‌های دسترسی به خیابان مدرس مسدود شود،  این کار را انجام دهد و ما با جدیت از اجرای طرح حمایت و پشتیبانی می‌کنیم زیرا این طرح منافع مردم و زیبایی بیشتر شهر را به دنبال دارد.

رئیس شورای ترافیک استان کرمانشاه با اشاره به کلانشهر بودن شهر کرمانشاه، تصریح کرد: مردم کرمانشاه از یک کلانشهر انتظار دارند که طرح‌های عمرانی و رفاهی مورد توجه قرار گیرد و از مسئولین و مدیران انتظار دارند که نوآوری را در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

بازوند از شهرداری کرمانشاه خواست که با اتخاذ تمهیدات لازم در راستای توجه به نوآوری و خلاقیت در اجرای طرح پیادراه سازی خیابان مدرس تلاش کند.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت و همکاری مردم در اجرای طرح پیاده‌رو سازی خیابان مدرس بسیار مهم و تاثیرگذار است، ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی و رفاهی که برای مردم در نظر گرفته می‌شود مدیران و مسئولین موظف هستند که ضمن بیان ایرادها و نکات ضعفی که وجود دارد به نکات مثبت و مزایای آن نیز توجه و با همکاری رسانه‌ها شرایط را برای اجرای بهتر طرح ها آماده کنند.

گفتنی است، خیابان مدرس کرمانشاه در محدوده میدان آزادی تا میدان انقلاب با تصویب شورای ترافیک استان، تبدیل به پیاده‌راه می شود و این طرح بصورت دو فاز اجرا خواهد شد که فاز اول راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس است و فاز دوم هم طرح پیاده‌راه سازی به‌صورت سنگفرش خواهد بود.

شهردار کرمانشاه نیز،  اظهار داشت: در این جلسه طرح پیاده‌راه سازی خیابان مدرس شهر کرمانشاه از محدوده میدان آزادی تا میدان انقلاب تصویب شد.

سعید طلوعی با بیان اینکه وجود پیاده‌راه در هر شهری مظهر تمدن، مدنیت و هویت آن شهر است، افزود: پیاده‌راه شدن خیابان مدرس باعث بالا رفتن داد و ستد مغازه‌های این خیابان تجاری می‌شود و به صورت استثنایی نوع کسب و کار را در این خیابان افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۲ فاز، تصریح کرد: فاز اول طرح پیاده‌راه سازی خیابان مدرس از حد فاصله میدان آزادی تا چهارراه اجاق و فاز دوم از چهارراه اجاق تا میدان انقلاب اجرا می‌شود.

طلوعی ادامه داد: برای نوع احداث پیاده‌راه در خیابان مدرس سه پیشنهاد در جلسه شورای ترافیک استان مطرح و پیشنهاد احداث خط ویژه در محور وسط خیابان مدرس پذیرفته شد.

وی طول اجرای این طرح را حدود یک هزار و ۸۰۰ متر اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح، ۶ ایستگاه اتوبوس با فاصله حدود ۲۰۰ متر در خط ویژه خیابان مدرس جانمایی شده است.

طلوعی با بیان اینکه اجرای این طرح هزینه سنگینی را بر دوش شهرداری می‌گذارد، تصریح کرد: نقش خیابان مدرس تجاری است.

شهردار کرمانشاه بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: متأسفانه بعضی از افراد برای اجرای این طرح سنگ‌اندازی هایی انجام می‌دهند و کارهای بزرگ در شهر کرمانشاه به دلیل دیدگاه منفی ابتر مانده است.

طلوعی به اهداف راهبردی برنامه‌ریزی شده و طراحی شده طرح پیاده‌راه خیابان مدرس اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موجب بهبود مدیریت ترافیک، بهبود سیمای کالبدی شهری، بهسازی محیط زیست شهری، بهبود وضعیت خرید و خدمات و تقویت زندگی اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول