اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

جریمه 7.6 میلیارد دلاری لهستان برای گازپروم بر سر خط لوله «نورد استریم»

لهستان امروز اعلام کرد شرکت گازپروم روسیه را به علت احداث خط لوله نورد استریم 2 بدون اجازه این ناظر، 7.6 میلیارد دلار جریمه کرد.

جریمه 7.6 میلیارد دلاری لهستان برای گازپروم بر سر خط لوله «نورد استریم»

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، اداره رقابت و حمایت از حقوق مصرف کننده لهستان(UOKiK) امروز اعلام کرد شرکت گازپروم روسیه را به علت احداث خط لوله نورد استریم 2 بدون اجازه این ناظر، 7.6 میلیارد دلار جریمه کرد.

همچنین اعلام کرد پنج شرکت دیگر را 234 میلیون زوآلتی (واحد پول لهستان) برای مشارکت در این خط لوله 11 میلیارد دلاری جریمه کرده است. این خط لوله ظرفیت ارسال گاز روسیه از طریق دریای بالتیک را دو برابر می کند.

لهستان خط لوله نورد استریم 2 را تهدیدی برای امنیت انرژی اروپا می داند زیرا وابستگی این قاره به انرژی روسیه را افزایش می دهد.

آمریکا نیز علیه شرکت های احداث کننده این خط لوله تحریم اعمال کرده است.

این نهاد لهستانی سال هاست این پروژه را بازرسی می کند و در ماه آگوست، گازپروم را 213 میلیون زوآلتی به علت عدم همکاری در رابطه با این پروژه جریمه کرد.

توماسز شروستنی، رئیس ، این نهاد لهستان گفت: «احداث این خط لوله استمرار تامین گاز طبیعی برای لهستان را تهدید خواهد کرد. احتمال افزایش قیمت نیز بسیار محتمل است و این نکته قابل توجه است که این افزایش گفته شده بر عهده مشتریان لهستانی است.»

وی افزود: «تکمیل این پروژه، وابستگی اقتصادی به گاز روسیه را افزایش می دهد و این نه تنها برای لهستان بلکه برای کشورهای اروپایی دیگر هم است.»

احداث 1230 کیلومتر از این خط لوله تقریبا تکمیل شده اما 120 کیلومتر آن در آب های دانمارک مانده است.

به نوشته اسپوتنیک، خط لوله نورد استریم 2، پروژه ای با سرمایه گذاری مشترک میان گازپروم روسیه، شرکت های یونیپر و وینترشال آلمان، OMV اتریش، Engie فرانسه و شرکت انگلیسی هلندی رویال داچ شل است.

زمانی که این خط لوله کامل شود، ظرفیت انتقال بیش از 55 میلیارد مترمکعب گاز در سال به آلمان را دارد و می توان ظرفیت این شبکه را دو برابر کرد و آلمان به قطب گازی تبدیل شود.

واشنگتن مرتبا تلاش می کند تا اتحادیه اروپا را متقاعد کند که این خط لوله با هدف وابسته کردن اروپا به گاز روسیه احداث می شود اما روسیه در عوض تاکید دارد که نورد استریم دو کاملا یک پروژه اقتصادی است و نباید سیاسی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول