اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تغییر شغل 15 درصد فعالان صنعت مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی به خاطر رکود بخش مسکن

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی گفت: هیچ محدودیتی به منظور تامین این کالاها برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در هر سال نداریم.

تغییر شغل 15 درصد فعالان صنعت مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی به خاطر رکود بخش مسکن

مرتضی قدیری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به رکود صنعت ساختمان در دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: رکود ساخت و ساز در حوزه مسکن زمینۀ کوچک شدن بازار صنایعی نظیر مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی را پدید آورد و همین امر منجر به رکود در این بخش‌ها و بروز فشار اقتصادی گسترده‌ به اصناف مرتبط با بخش مسکن شد.‌

*15 درصد از فعالان این صنعت به دلیل رکود ساخت و ساز تغییر شغل دادند

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی، در تشریح اثرات منفی رکود صنعت ساختمان، اظهار داشت: نزدیک به 15 درصد از فعالان با سابقه صنعت فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی، در شرایط رکودی ایجاد شده ناشی از توقف ساخت و ساز مسکن دوام نیاوردند و با تغییر شغل از این حرفۀ صنعتی خارج شدند.

وی، در بیان این نکته که رونق گرفتن ساخت و ساز در حوزه مسکن زمینه رونق سایر رشته‌ صنعت‌های مرتبط با تولید واحد مسکونی را فراهم می‌کند، گفت: حوزه مسکن به عنوان یک پیشران در اقتصاد عمل کرده و زمینه رونق گرفتن بازار و به تبع آن افزایش تقاضا برای سایر صنایع نظیر صنعت مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی را مهیا خواهد کرد.

* محدودیتی در تامین کالا برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی وجود ندارد

قدیری با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی، گفت: صنعت مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ضمن استقبال طرح مجلس به منظور افزایش تولید و عرضه مسکن، آمادگی کامل خود را به منظور تامین کالاهای مرتبط با بخش ساخت و ساز اعلام می‌کند و هیچ کمبودی در زمینه تامین کالاهای مذکور نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی با اشاره به پر بودن انبارهای اعضای این صنف از کالاهای مرتبط با بخش مسکن، گفت: تقریبا تمامی کالاهای تولید شده در صنف مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی در کشور تولید می‌شود و ما هیچ محدودیتی به منظور تامین این کالاها برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در هر سال نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول