اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رقابت با تولیدات فرامرزی مستلزم توجه به رعایت استاندارد است

مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان گفت: اگر استانداردها به یک فرهنگ و به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شوند ظرفیت‌های مهم در حوزه استانداردسازی خرج خواهد شد.

رقابت با تولیدات فرامرزی مستلزم توجه به رعایت استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود فرمانی صبح امروز در نشست خبری مطبوعاتی که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، با اشاره به اینکه وظایف متعددی در حوزه استاندارد بر عهده داریم، اظهار کرد: استاندارد از مؤلفه‌های نظم ترتیب و قانون ساخته شده است، برای اینکه در مورد هر چیز یا هر کسی بتوانیم قضاوت کنیم باید یک معیار سنجش داشته باشیم و مبنای قضاوت‌های ما در رابطه با تولیدات و خدماتی که در سطح کشور توسط افراد مختلف ارائه می‌شود استانداردهای ملی ایران است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به نظارت بر حوزه اجرای استانداردها بر روی فعالیت‌هایی که مشمول  اجرای اجباری استانداردهای ملی هستند، افزود: در حوزه صادرات و واردات لیست جداگانه‌ای از استانداردهای اجرایی ابلاغ کرده‌اند که برگرفته از حداقل واردات کالا و حداکثر صادرات کالا است.

وی با تأکید بر اینکه قانون جدید سازمان ملی استاندارد از سال ۹۶ ابلاغ شده است، گفت: جایگاه سازمان ملی استاندارد تغییر کرده با توجه به مشکلات موجود و تعاریف جهانی سازمان ملی استاندارد از وزارت صنایع جدا  شده و در حوزه ریاست جمهوری فعالیت می‌کند رئیس سازمان استاندارد را معاون اول ریاست جمهوری انتخاب می‌کند.

فرمانی ادامه داد: اگر نگاه به نام‌گذاری سه سال اخیر رهبر معظم انقلاب کنیم متوجه اهمیت تولید می‌شویم، نگاه رهبر انقلاب مخصوصاً در سنوات اخیر به بحث تولید و جهش تولید بسیار قابل‌تأمل است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان گفت: استاندارد به عنوان یکی از الزامات برای توسعه اقتصادی در کشور است، مسأله درون‌گرایی تولیدات ملی یکی از اهداف مهم ایران اسلامی است، یکی از مباحثی که حوزه داخلی را تحت پوشش قرار می‌دهد و می‌تواند نیازهای مردم را رفع کند استاندارد است توجه به استانداردها و توجه به بحث کیفیت توجیه‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد مرزهای بین‌المللی را از آن خود کند و رقابت با تولیدات فرامرزی داشته باشد حتماً باید بحث استانداردها را رعایت کنند؛ اگر استانداردها به یک فرهنگ و به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شوند ظرفیت‌های مهم در حوزه استانداردسازی خرج خواهد شد.

فرمانی اضافه کرد: زمانی داشتیم که مأموران وزارت بهداشت اجناس تاریخ گذشته را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کردند امروزه دولت هزینه‌ای برای جمع‌آوری این اجناس نمی‌دهد بلکه مردم زمانی که می‌خواهند یک کالا خریداری کنند به تاریخ تولید و انقضای آن توجه می‌کنند این مطالبه‌ای بوده که تبدیل به فرهنگ شده است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان اصفهان تصریح کرد: از نگاهی دیگر استاندارد امنیت روانی را در جامعه گسترش می‌دهد، برای مثال مادران بعد از خریداری شیر دغدغه آلوده بودن شیر را ندارند و این امنیت روانی را تضمین می‌کند.

 وی در پایان بیان داشت: در حوزه‌های ایمنی خدمات شهربازی‌ها آسانسورها همکاران من در اداره کل استاندارد اصفهان نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول