اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

اروپا از آمازون خواست بابت جاسوسی از قانون‌گذاران توضیح دهد

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در نامهٔ سرگشاده‌ای به جف بزوس، مدیرکل شرکت آمازون خواستار آن شدند که وی دربارهٔ جاسوسی احتمالی شرکتش از قانون‌گذاران اروپایی، و نیز مواضع تندوتیز آن در قبال اتحادیه‌های کارگری، توضیح بدهد.

اروپا از آمازون خواست بابت جاسوسی از قانون‌گذاران توضیح دهد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، اتحادیه اروپا از جف بزوس در مورد اینکه آیا آمازون از سیاستمداران جاسوسی کرده یا خیر، خواستار پاسخگویی شد.

 

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در نامه ای سرگشاده‌ به جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون خواستار آن شدند که وی دربارهٔ جاسوسی احتمالی شرکتش از قانون‌گذاران اروپایی، و نیز مواضع تندوتیز آن در قبال اتحادیه‌های کارگری، توضیح بدهد.

در این نامه از ۳۷ عضو پارلمان اروپا آمده است که آنها نگران هستند که آیا آمازون عمداً کارکنانی را که قصد سازماندهی اتحادیه های صنفی هستند هدف قرار داده باشد و همچنین این که آیا این شرکت از سیاستمداران جاسوسی کرده است یا خیر.

 

هفتهٔ گذشته پس از آنکه واحد کاریابی شرکت آمازون اعلام کرده بود در رابطه با خطر تروریست‌ها و تهدید اتحادیه‌های کارگری برای شرکت در نظر دارد دو تحلیلگر اطلاعاتی استخدام کند و قید کرده بود مطلوب است که این افراد تجربهٔ کار در نیروهای مسلح یا ارتش را داشته باشند و بتوانند رهبران سیاسی مخالف را هم زیر نظر بگیرند، اتحادیه های کارگری خواستار بررسی کمیسیون اروپا در مورد قانونی بودن نظارت آمازون شدند.

 

آمازون کمی بعد، این دو درخواست کار را حذف کرد و نوشت که مشخصات آنها به‌شکل درست و روشن درج نشده بوده و تصحیح خواهد شد.

بنا به گفتهٔ لیلا شعیبی، نماینده حزب چپگرای فرانسه در پارلمان اروپا، نگرانی ها از افزایش هشدارها در مورد خط مشی ضد اتحادیه ای شرکت آمازون عنوان شده است.

اعضای پارلمان اروپا، عمدتاً از احزاب چپ و سبز، نمایندگان حوزه های انتخابیه در اتحادیه اروپا، از جمله در فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هستند.

 

در این نامه آمده است: ما نگران این هستیم که آیا اتحادیه های کارگری اروپا و همچنین نمایندگان منتخب محلی، ملی یا اروپایی، تحت تأثیر این رویکرد تهدید نظارت قرار بگیرند که هدف آن سرکوب اقدامات جمعی و سازماندهی اتحادیه های کارگری است.

سخنگوی آمازون در این‌ خصوص گفت: ما همین حالا هم شوراهای کار و انجمن‌های کارکنان را در شرکت خود داریم. واقعیت این است که ما حقوق و مزایای عالی و نیز فرصت شغلی و امکان پیشرفت بی‌نظیری در اختیار کارکنانمان قرار می دهیم.

 

آمازون یکی از بزرگترین کارفرمایان بخش خصوصی در جهان است، با بیش از یک میلیون کارمند که تقاضای روزافزون خرید آنلاین را پاسخ می دهند که در طی همه گیر شدن بیماری کرونا نیز با رشد چشمگیری مواجه بوده است. تنها در سال ۲۰۲۰ و در پی همه‌گیری کرونا، افزایش ارزش سهام آمازون، ثروت شخصی جف بزوس را ۷۹ میلیارد دلار افزایش داد و باعث شد تا وی با ۱۸۹ میلیارد دلار سرمایه، ثروتمندترین مرد جهان لقب گیرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول