اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرب‌الاجل یک ماهه برای شهرداری تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ضمن مدیریت حمل نخاله و کنترل خروج ماشین‌های حمل نخاله از شهر، ظرف یک ماه آینده محل مناسبی را برای ایجاد نخاله‌گاه تعیین و شیوه‌نامه مربوط به آن را تدوین کند.

ضرب‌الاجل یک ماهه برای شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به اینکه ایجاد نخاله‌گاه، وظیفه شهرداری است، اظهار داشت: برای جمع‌آوری، حمل و دفع نخاله‌های ساختمانی باید شیوه‌نامه‌ای تهیه شده و محل مناسبی برای ایجاد نخاله‌گاه تعیین شود.

وی افزود: به دلیل نبودن ساز و کار مناسب برای حمل و دفع نخاله، حاشیه جاده‌ها به محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده و مناظر نامناسبی را ایجاد کرده است.
 
رحمتی گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ضمن مدیریت حمل نخاله و کنترل خروج ماشین‌های حمل نخاله از شهر، ظرف یک ماه آینده محل مناسبی را برای ایجاد نخاله‌گاه تعیین و شیوه‌نامه مربوط به آن را تدوین کند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت بازیافت زباله، متذکر شد: بازیافت در حوزه‌های مختلف امر متداولی در دنیا به شمار می‌رود و امروزه حتی از زباله انرژی تولید می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در حوزه بازیافت، اقدام جدی در استان انجام نشده است، تصریح کرد: با وجود امکانات و تجهیزات مکانیزه، هنوز شاهد نگاه سنتی در این حوزه هستیم و روش و ایده‌ای که اجرایی شده باشد، مطرح نشده است.
 
رحمتی از دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند خواست تا موضوع بازیافت را به عنوان یکی از موضوعات اصلی این کارگروه قرار داده و گزارش‌های جامع در این خصوص تهیه کند.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه کمبود ماشین‌آلات را معضل اصلی مدیریت پسماند در روستاها عنوان کرد و یادآور شد: برای 2 هزار و 708 روستا و یک‌هزار و 938 دهیاری در سطح استان، تنها 535 ماشین حمل زباله وجود دارد که کافی نیست.
 
تقی کرمی با بیان اینکه جمع‌آوری به‌موقع زباله تأکید همیشگی ما به دهیاران است، افزود: راهکار اساسی تحقق این امر، تأمین اعتبار مورد نیاز برای تهیه تجهیزات ضروری است.
 
وی با اشاره به اختصاص اعتبار از محل اعتبارات دهیاری‌های استان برای ایجاد مرکز جمع‌آوری و دفع اصولی زباله در هفت شهرستان از عدم اقدام مناسب در برخی از این شهرستان‌ها انتقاد کرد.
 
در این جلسه گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص اقدامات مدیریت پسماند مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی، گزارش شهرداری‌های تبریز، مراغه و اهر در خصوص ساماندهی مراکز دفن پسماند و گزارش شهرداری تبریز در خصوص احداث نخاله‌گاه ارائه شد.
 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول