اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رایزنی‌های موثر و سازنده پارلمانی زمینه ساز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله قره باغ است

رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی ‌مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی رسمی به رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و مکانیسم‌های پارلمانی برای حل و فصل مسالمت آمیز مسئله قره باغ شد.

رایزنی‌های موثر و سازنده پارلمانی زمینه ساز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله قره باغ است

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد نادری رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی (‌IPU‌) ‌ امروز چهارشنبه 16 مهر 1399 با ارسال پیامی به رئیس IPU خواستار حل مسالمت آمیز مسئله قره باغ از طریق رایزنی‌های موثر و سازنده پارلمانی شد.

متن پیام به شرح زیر است:

سرکار خانم گابریلا کوئباس

رئیس محترم اتحادیه بین المجالس

عالیجناب؛

همانگونه که استحضار دارید؛ درگیری های اخیر بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر موضوع قره باغ تشدید پیدا کرده و نگرانی های گسترده ای را ایجاد کرده است. ادامه تنش اخیر، تهدیدی برای صلح و ثبات و هم زیستی کشورهای منطقه و تضعیف کننده همه تلاشهای جمعی صلح و امنیت بین المللی است. 

در این برهه زمانی حساس و مهم، با توجه به نقش مهم پارلمان ها در پیشبرد صلح و ثبات و ایفای نقش اتحادیه بین‌المجالس به عنوان یک سازمان پارلمانی جهانی موثر بر اساس اصول و اهداف اتحادیه، اتحادیه بین المجالس (IPU) می تواند با همفکری و تبادل نظر با سایر اعضاء و با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و مکانیسم های پارلمانی و مطالبه گری در این عرصه، زمینه گفتگو برای رایزنی‌های موثر و سازنده و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه مذکور را از طریق مساعی جمیله فراهم سازد.

در این راستا، مجلس شورای اسلامی ایران با تکیه بر قواعد و اصول حقوق بین الملل، آمادگی خود را برای انجام هر گونه اقدام و کمک برای توقف فوری درگیری بین دو کشور و انجام مذاکرات را اعلام و از آن حمایت می کند.

فرصت را برای احترامات فائقه و موفقیت روز افزون شما مغتنم می شمارم.

احمد نادری

رئیس شورای ‌اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی

مجلس شورای اسلامی ایران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول