اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آیت‌الله رئیسی: به دنبال ایجاد دادگاه‌های ویژه اقتصادی و تجاری هستیم/ حفظ اراضی ملی کشور باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضا به دنبال ایجاد دادگاه‌های ویژه اقتصادی و تجاری است، گفت: تشکیل دادگاه تجاری در دستور کار است و به‌زودی در بخشی از استان‌ها دادگاه تجاری خواهیم داشتیم.

آیت‌الله رئیسی: به دنبال ایجاد دادگاه‌های ویژه اقتصادی و تجاری هستیم/ حفظ اراضی ملی کشور باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: برای بنده توفیقی است که امروز در آستانه اربعین حسینی در کنار مردم سرافراز استان خراسان‌جنوبی باشم.

  دین‌مداری سرمایه بزرگ مردم خراسان‌جنوبی است

وی دین‌مداری را سرمایه بزرگ مردم استان خراسان‌جنوبی دانست و گفت: شرایط امنیتی استان بسیار خوب است که باید برای این مهم از شورای تأمین و نیروهای انتظامی و مسلح تقدیر کرد اما نباید در کنار این مهم، از نقش مردم غافل شد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه باید این سرمایه مهم برای مردم استان حفظ شود چراکه موجب توسعه‌یافتگی استان است، تبیین کرد: توسعه‌یافتگی استان بسترهایی لازم دارد که یکی از این بسترها دین‌مداری مردم و نقش آنان است.

رئیسی تصریح کرد: اگر وقت موجود به جای اینکه صرف تولید شود صرف مشاجرات شود، مطمئن باشید کارنامه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی استان که در گرو انسجام است، از توسعه‌یافتگی باز می‌ماند.

مشکل حل‌نشدنی نداریم

وی افزود: رمز گشایش کشور این است که با همه وجود بدانیم که تمام مشکلات در همین کشور و به دست همین مدیران قابل حل بوده و مشکل حل‌نشدنی نداریم.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر مشکلی که در کشور وجود دارد را قابل حل می‌دانیم، تصریح کرد: این مشکلات به دست فرهیختگان و نیروی کارآمد کشور حل می‌شود.

رئیسی با اشاره به شرایط کشور در دوران دفاع مقدس و دستان خالی رزمندگان اسلام، خاطرنشان کرد: در ۳۱ شهریور ۵۹ که جنگ بر ما تحمیل شد سلاح ما امروزی نبود و دارای ابزارهای جنگی محدودی بودیم اما امروز به یمن انقلاب اسلامی و همت کارشناسان، قدرت و صنعت دفاعی ما بسیار تقویت شده و در شرایط بسیار متمایزی نسبت به آن دوران قرار داریم.

  رمز گشایش کشور این است که با همه وجود بدانیم که تمام مشکلات در همین کشور و به دست همین مدیران قابل حل است و مشکلی حل نشدنی نداریم.

استان خراسان‌جنوبی زمینه جذب دارد

وی با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی زمینه جذب دارد و اگر اعتبارات به‌موقع برسد می‌تواند بسیاری از گره‌ها را در شرایط فعلی گشود، افزود: با کار و تلاش و حرکت جهادی می‌توان بسیاری از امور را پیش برد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به وجود مدیران پاک‌دست در استان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی وارد این استان شده و شواهد نشان می‌دهد مدیران این استان نظارت درون‌سازمانی دارند که این نگاه قابل تقدیر است.

رئیسی نظارت درون‌سازمانی را بهترین نوع نظارت دانست و افزود: سلامت کار در مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی به رونق و جهش تولید کمک می‌کند و باید از این مهم صیانت شود.

دستگاه قضا به دنبال ایجاد دادگاه‌های ویژه اقتصادی و تجاری

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا به دنبال ایجاد دادگاه‌های ویژه اقتصادی و تجاری است، تبیین کرد: تشکیل دادگاه تجاری در دستور کار است و به‌زودی در بخشی از استان‌ها دادگاه تجاری خواهیم داشت.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه حمایت از تولید همچنان در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد، اضافه کرد: کارآفرین و تولیدکننده جهت دریافت تسهیلات بانکی باید در اولویت باشند و همچنین قوانین و مقررات باید در جهت حمایت از تولیدکننده و کارآفرین باشد.

حمایت از تولید به عنوان یک دستور مورد توجه قرار دارد

رئیسی ادامه داد: اقداماتی که در کشور برای جلوگیری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها انجام می‌شود در همین راستا است و همچنان حمایت از تولید به عنوان یک دستور مورد توجه قرار دارد.

   کارآفرین و تولیدکننده جهت دریافت تسهیلات بانکی باید در اولویت باشند و همچنین قوانین و مقررات باید در جهت حمایت از تولیدکننده و کارآفرین باشد.

وی با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات، گفت: در خراسان‌جنوبی مسئله سنگ‌های قیمتی می‌تواند مورد حمایت و رقابت قرار گیرد لذا باید به اقتصاد در حوزه سنگ توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

غربی‌ها در مبارزه با مواد مخدر به حرف زدن اکتفا کرده‌اند

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری مواد مخدر را موضوع بسیار رنج‌آوری برای کشور دانست و بیان داشت: متأسفانه غربی‌ها در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده و به حرف زدن اکتفا می‌کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور در خط مقدم مبارزه با موارد مخدر هستند، افزود: ما منتظر تشویق دیگران نمی‌نشینیم لذا یکی از قوانین و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و خرده‌فروشان و معتادان متجاهر است.

وی اولویت دستگاه نظامی و امنیتی و اطلاعاتی کشور را کشف قاچاق‌های سازمان‌یافته‌ مواد مخدر دانست و تصریح کرد: باید یک کار دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد تا از همه ابعاد، به‌ویژه بعد انتظامی و قضایی مورد پیگیری قرار گیرد.

 یکی از ضرورت‌های موجود تنقیح قوانین است

رئیس قوه قضائیه تنقیح قوانین را وظیفه قوه قضاییه و دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های موجود تنقیح قوانین است لذا با توجه به اینکه حجم قوانین زیاد است باید برای مردم گویا و شفاف و تفسیر شود.

حفظ اراضی ملی در همه جای کشور باید مورد توجه قرار گیرد

رئیسی با تأکید بر اینکه حفظ اراضی ملی در همه جای کشور به عنوان یک ثروت باید مورد دقت و توجه قرار گیرد، مطرح کرد: منابع طبیعی در همه‌جا مهم است و منابع طبیعی در برخی استان‌ها مثل استان‌های شمالی یک نکته و استان‌های بی‌آب یک نکته دیگر است، لذا باید فرقی بین یک روستایی که با وجود خشکسالی‌ها در آبادی مانده تا کسی که در شمال منابع طبیعی را از بین می‌برد باشد بنابراین باید اولویت‌ها در این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در زمینه توسعه‌یافتگی استان خراسان‌جنوبی، گفت: این استان هنوز جای کار دارد و با تلاش مضاعف مدیران و مسئولان می‌توان برای پیشرفت استان گام برداشت.

  منابع طبیعی در همه‌جا مهم است و منابع طبیعی در برخی استان‌ها مثل استان‌های شمالی یک نکته و استان‌های بی‌آب یک نکته دیگر است.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چه کارها بر اساس قوانین و وفق مراد انجام و نیازهای مردم برآورده شود شاهد کاهش جرم و جنایت هستیم.

 رفع مشکلات معیشتی مردم در کاهش جرم و جنایت نقش دارد

رئیسی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی مردم در کاهش جرم و جنایت نقش دارد، بیان داشت: باید با مفسدان و کسانی که دل مردم را می‌لرزانند برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا به‌دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها است، متذکر شد: برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و هیچ دستگاهی نیست که در این زمینه مأموریتی نداشته باشد.

رئیس قوه قضائیه طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و محرومیت‌ها را از آسیب‌های اجتماعی دانست و بر لزوم شناسایی آن‌ها تأکید و عنوان کرد: مهم‌ترین افتخار ما خدمتگذاری به مردم است و باید از آنان تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول