اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آب‌رسانی به سرخه به‌زودی محقق می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: آب‌رسانی به سرخه یکی از مطالبات دیرینه مردم این دیار است که خط انتقال آب از مسیر شمال شهرستان آماده و به‌زودی محقق می‌شود.

آب‌رسانی به سرخه به‌زودی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، منوچهر فخری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سرخه اظهار کرد: اقدامات بسیار مطلوبی در راستای رفع مشکلات و کمبودها و توسعه شهرستان سرخه در بخش شهری و روستایی در حال انجام است.

وی گفت: آب‌رسانی به سرخه که سال‌ها مورد پیگیری بود، در حال به سرانجام رسیدن است و در ایستگاه‌های پایانی قرار دارد؛ خط انتقال آب در استان سمنان و شهرستان سرخه از شمال این شهرستان و دشت چلیم آماده است و ظرف دو ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: بلوار سرخه به سمنان نیز با پیشرفت بسیار خوبی در حال احداث است که ارتباط خوب و دسترسی مناسب به شهر سمنان را برقرار خواهد کرد و تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

فخری با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری سرخه نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در حال پیشرفت مطلوبی است که با تأکید و پیگیری استاندار سمنان و از طریق دیدار با وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، روند به‌خوبی در حال پیشرفت است.

وی عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه دامپروی و دام سبک، پرورش شتر مرغ و کشت گلخانه‌ای در شهرستان سرخه در حال انجام است و در آینده با تکمیل این پروژه‌ها اتفاقات خوبی برای این شهرستان رخ خواهد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها  در استان سمنان و شهرستان سرخه اشاره کرد و گفت: اختصاص ماشین آتش‌نشانی، ماشین‌آلات دهیاری‌ها و نوسازی این ماشین‌آلات از مطالبات روستاهای ما در استان است.

فخری با بیان اینکه شاهرگ حیاتی خدمات عمرانی و توسعه ما در روستاها شکل می‌گیرد و لازمه داشتن شهرهای آباد و توسعه‌یافته، توسعه و رشد روستاها است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در حاشیه شهرها، افزایش‌دهنده پدیده حاشیه‌نشینی است و طبیعتاً با ارائه این خدمات در روستاها، شاهد معکوس شدن مهاجرت از روستاها به شهر خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در استان سمنان نیز امکانات و خدمات بسیار مطلوبی همراه با زیرساخت‌های شبکه تلفن همراه و اینترنت، آب و برق و گاز در روستاهای استان وجود دارد و شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهای استان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در استان سمنان توجه ویژه‌ای با دستور استاندار سمنان نسبت به روستاها و انجام خدمات مؤثر در این حوزه وجود دارد و اقدامات بسیار مطلوبی در دستور کار قرار گرفته است و امروز ۱۰۰ درصد روستاهای ما از پوشش شبکه‌های خدمات تلفن همراه و ۸۰ درصد از نعمت گازبرخورار هستند؛ تلاش داریم تا این میزان را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

فخری با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت استان سمنان در روستاها مستقر هستند، اذعان داشت: با اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده، سه روستای محمدآباد،‌ جودانه و دهملا در میامی و شاهرود، سه روستای بدون بیکار ما هستند و تلاش داریم تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها، این مهم را به بیشتر روستاهای استان تسری بخشیم و شاهد توسعه هرچه بیشتر اشتغال در بخش روستایی استان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل توسعه زیرساخت‌ها و فراهم‌ بودن بستر زندگی مناسب در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: در طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ما خدمات مطلوبی در حال ارائه است و به همین واسطه صدور پروانه ساخت در مناطق روستایی استان در سال ۹۸، نسبت به سال ۹۷، بالغ‌بر ۲۷ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: در بحث مسکن و ساخت مسکن نیز اقدامات برای شهر سرخه در بحث طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفت و فراخوان برای ثبت‌نام با ظرفیت ۱۱۰ نفر انجام شد که تنها دو نفر در این شهر نسبت به تکمیل وجه اقدام کردند؛ نیاز است تا اقبال عمومی در این حوزه تقویت شود و ما نیز آمادگی داریم تا علاوه بر ظرفیت موجود، تا ۲۰۰ واحد دیگر نیز ظرفیت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول