اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تشکیلات خودگردان: اتحادیه اروپا موضع خود را درباره شهرک‌سازی‌ها مشخص کند

نایب رئیس هیأت فلسطین در بروکسل اعلام کرد که این تشکیلات در پیام رسمی به اتحادیه اروپا اتخاذ موضع شفاف اروپایی‌ها درباره شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

تشکیلات خودگردان: اتحادیه اروپا موضع خود را درباره شهرک‌سازی‌ها مشخص کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل العطیه» نایب رئیس هیأت فلسطین در بروکسل امروز چهارشنبه گفت که «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین با ارسال پیامی رسمی از اتحادیه اروپا برای اتخاذ موضع شفاف درباره شهرک‌سازی درخواست کرده است.

العطیه افزود که المالکی در این پیام خود تأکید کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی است.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، العطیه تصریح کرد که وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای اسرائیلی خود که به آلمان سفر کرده است، موضع مخالف اتحادیه اروپا درباره شهرک‌سازی را اعلام و از اسرائیل برای توضیح موضع خود درباره الحاق اراضی فلسطینی درخواست خواهد کرد.

نایب رئیس هیأت فلسطین در بروکسل همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا اقدامات عملی اتخاذ کرده و از روابط تجاری و اقتصادی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی استفاده کند تا این رژیم را به توقف ساخت شهرک‌های جدید در اراضی فلسطینی وادار سازد.

وی همچنین درباره گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی گفت که محافل اروپایی به این گفت‌وگوها خوش‌بین بوده و در انتظار برگزاری انتخابات فلسطین است.

او تصریح کرد که برخورد اتحادیه اروپا با انتخابات فلسطین نسبت به سال ۲۰۰۷ تغییر کرده و این اتحادیه برای ارائه کمک مالی و اعزام هیأتی جهت نظارت بر روند انتخابات اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول