اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار درباره سند منحوس 2030/ نباید مهدکودک ها و پیش دبستانی‌ها به حال خود رها شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سند ۲۰۳۰ را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نگرانی قبلاً هم با فراگیر شدن سند منحوس ۲۰۳۰ بیان شده بود، اینکه اگر آموزش و پرورش در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها را به حال خود رها کنیم دیگرانی هستند که به بچه های مردم تربیت های غلط می‌دهند.

هشدار درباره سند منحوس 2030/ نباید  مهدکودک ها و پیش دبستانی‌ها به حال خود رها شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه ساختمان مهد قرآن امام رضا(ع) روستای مایان سفلی با تاکید بر اینکه تربیت غلط، پرورش سرباز برای غرب است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با روسای آموزش و پرورش کشور نکته دردآوری را مورد اشاره قرار دادند و خواستار توجه جدی به مهدکودک ها شدند.

امام جمعه تبریز سند ۲۰۳۰ را مورد اشاره قرار داد و افزود: این نگرانی قبلاً هم با فراگیر شدن سند منحوس ۲۰۳۰ بیان شده بود، اینکه اگر آموزش و پرورش در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها را به حال خود رها کنیم دیگرانی هستند که به بچه های مردم تربیت های غلط می‌دهند. 

وی با تاکید بر ارتباط مستمر اولیا و مربیان در طول سال تحصیلی ادامه داد: والدین عزیز باید به امر آموزش فرزندان خود توجه جدی داشته باشند و در انتخاب محل تحصیل آنها حساس باشند تا مبادا محور آموزش ها خلاف تربیت اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را از مهجوریت در آورده است، گفت: به برکت توجه به فرهنگ قرآنی جوانان و نوجوانان ایرانی نه تنها در داخل بلکه در عرصه بین المللی با عنوان قرآن برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کوتاهی ها و موازی کاری های صورت گرفته در حوزه آموزش قرآن گفت: رهبر معظم انقلاب راهبرد قرآنی کشور را به تربیت ۱۰میلیون حافظ کل رهنمون کرده بودند، اما متأسفانه به دلیل کثرت دستگاه های متولی هنوز سهم استانها از این تعداد حافظ کل مشخص نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: برای استمرار فعالیت های قرآنی باید از شیوه آموزش سنتی فاصله بگیریم و با بروزترین امکانات فرزندانمان را قرآنی تربیت کنیم.

در ابتدای این مراسم رحیم وظیفه شعاع مدیر موسسه مهدقرآن و عترت آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های این موسسه در سطح شهر تبریز و روستاهای این شهرستان گفت: سالانه به یک هزار نفر در روستای مایان و مناطق مسکونی نزدیک به این روستا قرآن آموزش داده می‌شود. 

وی افزود: به دلیل توسعه فعالیت ها و کمبود مکان آموزشی با همت خیران و از محل اعتبارات موسسه ۳۵۰ متر مربع به فضای آموزشی در این منطقه اضافه شده است که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از آن بهره برداری شد.

وظیفه شعاع گفت: به دلیل بیشتر بودن تعداد قرآن آموزان و حافظان و قاریان این منطقه، روستای مایان بعنوان روستای منحصر به فرد در این حوزه در کشور مطرح است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از بخش های مختلف این موسسه در روستای مایان سفلی بازید کرد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول