اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

معادن استهبان با ذخیره ۵۷ میلیون تن؛ فرصتی مغتنم در اشتغالزایی

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : ۷ معدن فعال با ذخیره قطعی ۵۷ میلیون تن و استخراج سالیانه ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت‌های اشتغالزای شهرستان استهبان است.

معادن استهبان با ذخیره  ۵۷  میلیون تن؛ فرصتی مغتنم در اشتغالزایی

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، حمیدرضا ایزدی در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان که به ریاست استاندار فارس و با حضور مسئولان محلی برگزار شد، با اشاره به  توانمندی‌های تولیدی و تجاری شهرستان استهبان و با اشاره به تولید فراوان محصولات باغی و زراعی  انجیر و زعفران، به عنوان قطب تولید این محصولات در کشور، اظهار داشت : انجام فعالیت بیشتر و تلاشی گسترده‌تر در توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی و بسته‌بندی  برای شناساندن این محصولات  ارگانیک  به هموطنان و مردم سایر نقاط جهان ضروری است.

وی به  راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان اشاره کرد و افزود : طرح مطالعات امکان‌سنجی ایجاد این خوشه و انعقاد قرارداد با پیمانکار در دستور کار سازمان صنایع کوچک قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد :  مراحل اجرایی راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی  با هدف بسترسازی برای  تعامل و هم‌افزایی، ارتقاء توان واحد‌های تولیدی، صنعتی و حضور مستمر در بازار‌های  بین المللی، ثبت برند جهانی و ارزش افزوده انجام خواهد شد .

ایزدی اضافه کرد : این شهرستان تعداد  ۱۹ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری را با سرمایه‌گذاری  ۲۴۸  میلیارد ریال در حال فعالیت دارد.

وی بیان داشت :  ۷ معدن فعال با ذخیره قطعی  ۵۷  میلیون تن با سرمایه‌گذاری   ۵۲ میلیارد ریال و استخراج سالیانه ۵۰۰ هزار تن از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان که باعث اشتغالزایی بیش از ۷۰ نفر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: همچنین ۳ فقره پروانه اکتشاف و  ۲ فقره گواهینامه کشف با ذخیره قطعی یک میلیون تن با سرمایه‌‌گذاری یک میلیارد ریال از دیگر پتانسیل‌های شهرستان استهبان است .

ایزدی گفت : در شهرستان استهبان، تعداد ۲۲ جواز تاسیس با پیش بینی  ۴۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۴۸ نفر اشتغال در زمینه های محصولات اعم از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات غذایی و آشامیدنی و ساخت کاغذ و محصولات کاغذی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد : شهرستان استهبان دارای ۲۴۱ صنوف تولیدی،  ۶۳۰  توزیعی،  ۱۲۸ خدماتی و  ۲۲۵ خدمات فنی که در مجموع بیش از  هزار ۲۰۰ فقره همچنین  ۱۳ اتحادیه و یک اتاق اصناف از ظرفیت های این شهرستان می باشد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول