اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۲۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قهوه راهی بیمارستان شدند

رئیس مرکز اورژانس فارس گفت: به تازگی، ۲۰ مورد مسمومیت با قهوه با علائم سردرد، تهوع و تشنج در استان فارس گزارش شده است.

۲۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قهوه راهی بیمارستان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجواد مرادیان با بیان این خبر گفت: پس از دریافت گزارش یکی از بیمارستان‌ها به مرکز اداره عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر مراجعه دو نفر با علائم سردرد، سرگیجه و مسمومیت به دلیل مصرف قهوه، این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

وی افزود: در یک هفته اخیر، به تمام بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس ۱۱۵ در خصوص مسمومیت با قهوه اطلاع رسانی شد تا در صورت داشتن مراجعه و یا تماسی مبنی بر مسمومیت قهوه موارد به سرعت، اطلاع‌رسانی و پیگیری شود.

مرادیان با اشاره به اینکه قهوه‌ای در بازار توزیع شده که میزان کافئین بالاتری نسبت به قهوه‌های معمولی دارد، از شهروندان خواست قهوه را از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز بهداشتی تهیه و مصرف کنند.

رئیس اورژانس استان فارس افزود: این موضوع از طریق معاونت بهداشت و سازمان‌های مربوطه برای پیشگیری و از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی برای تشخیص کامل و نهایی در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مصرف قهوه و مواجه شدن با هر گونه علائم سردرد، سرگیجه و تهوع و تشنج به سرعت با اورژانس ۱۱۵ و یا از سامانه ۱۹۰ موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول