اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش آمار محصلان بازمانده از تحصیل

استاندار خوزستان با اذعان به افزایش آمار محصلین بازمانده از تحصیل، گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه جذب محصلین بازمانده از تحصیل با مشکلاتی مواجه شد.

افزایش آمار محصلان بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امشب در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تأکید به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در کاهش کمبود معلم در استان گفت: مدت زیادی بود که پیگیر مسئله خرید خدمات آموزشی بودیم و پس از تلاش و پیگیری های فراوان توانستیم مجوز این کار را بگیریم تا هم کمکی به خدمات و بهبود کیفیت آموزشی استان شود و هم به دلیل جذب نیروی کار در این زمینه حمایت از اشتغال استان خواهد بود و امیدواریم با تحولاتی که در جذب تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته معضل کمبود معلم در استان را به حداقل برسد.

شریعتی با اشاره به مدارس لازم توجه در استان گفت: چند سالی است که این مدارس بسیار مورد توجه قرار گرفتند و قرار است ساختمان هایی در نقاط مختلف استان خصوصاً در اهواز جهت بهره برداری برای این مدارس ساخته شود تا شرایط تحصیلی لازم برای خانواده های دارای فرزندان محصل ایجاد شود.

وی افزود: در این راستا ساخت تعداد ۸ مدرسه را در اهواز و در شهر های مختلف شروع کردیم که چند مدرسه در دزفول و اندیمشک افتتاح شد و مدارس شهرستان های باوی و کارون نیز آماده افتتاح است و همچنین روند ساخت مدارس اهواز و بهبهان نیز در حال اتمام است و به زودی افتتاح می شوند.

استاندار خوزستان با اذعان به افزایش آمار محصلین بازمانده از تحصیل به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: امسال به دلیل شیوع این بیماری برنامه جذب محصلین بازمانده از تحصیل با مشکلاتی مواجه شد و به همین دلیل شاهد افزایش موارد بازماندگان از تحصیل در کل کشور بودیم که رفع این مشکل نیازمند توجهی جدی و حساسیت فراوان است و در همین راستا قرار شد تعداد مشخصی وسایل کمک آموزشی اعم از تبلت و موبایل تهیه شده و در اختیار خانواده های واجد شرایط قرار گیرد.

وی ادامه داد: با کمک دولت و مبالغی که در استان توسط خیرین و پتروشیمی ها و دیگر دستگاه ها تهیه شده امکان خرید حدوداً ۱۰ الی ۱۲ هزار دستگاه موبایل و تبلت است که نباید این فرصت را از دست داد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین با اشاره به جمع آوری مدارس کانکسی شهرستان کارون و افزایش کلاس های درس این شهرستان گفت: مدارس زیادی در شهرستان کارون ساخته شده و تأکید داریم تا روند ساخت و تجهیز مدارس این شهرستان همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد رشد و بهبود این شهرستان در زمینه مدرسه سازی باشیم و در صورت وجود اعتبارات اجتماعی بیشتر در آینده حتماً این شهرستان را در برنامه قرار خواهیم داد.

وی در پایان گفت: امسال به نسبت جمعیت دانش آموزی قرار بر بهره برداری از ۲۰ کلاس درسی بود اما این تعداد در پایان به ۳۰ کلاس رسید که بیش از نسبت دانش آموزی بوده است و قرار شد تا سازمان نوسازی مدارس تجهیزاتی را در اختیار این مدارس قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول