اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همکاری با دانش‌بنیان‌ها برای تولید قطعات خودرو/ اعتماد به توانمندی جوانان کشور

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودرو‌های سبک گفت: اتحادیه خدمات فنی حرکت‌های بنیادی برای رونق تولید انجام داده‌ است، با دانشگاه‌ و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعات خودرو همکاری کرده‌ایم زیرا باید به توانمندی داخلی جوانان خودمان چشم داشته باشیم.

همکاری با دانش‌بنیان‌ها برای تولید قطعات خودرو/ اعتماد به توانمندی جوانان کشور

روح‌الله چلونگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد وضعیت قیمت قطعات و خدمات خودرو‌های سبک اظهار داشت: با وجود این‌که از سال 98 افزایش ناگهانی در هزینه‌ها ایجاد شده است اما اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک قیمت فنی را افزایش نداده است و سعی کرده به مردم در این راستا کمک کند.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودرو‌های سبک اصفهان با بیان این‌که اگر دولت به بخش‌هایی که افزایش هزینه داشته‌اند، کمک نکند دچار مشکل می‌شوند، گفت: ابتدای سال گرانی‌های بسیار زیادی داشتیم اما افزایش قیمت خدمات نداشته‌ایم؛ در بخش قطعات خودرو اما افزایش بی‌سابقه قیمت را تجربه کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم نظارت و افسارگسیختگی قیمت دلار سبب افزایش قیمت قطعات خودرو شده است، همچنین برای قطعات و لوازم یدکی برنامه‌ریزی آینده‌نگر نداشته‌ایم؛ دولت باید در این بخش ورود کند وگرنه ضرر‌های جبران ناپذیری به مردم وارد می‌شود.

چلونگر با اشاره به این‌که در حمل و نقل عمومی هیچ قطعه‌ای به صورت دولتی تأمین نمی‌شود، بیان داشت: کمک به حمل و نقل عمومی بر عهده شهرداری‌هاست، اما شهرداری‌ها توانایی انجام این کار را ندارند زیرا درآمدشان کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: هزینه‌های خدماتی بسیار بالا رفته است و افزایش حدود 200 تا 600 درصدی قطعات خودرو را داشته‌ایم و  برخی در زمینه حمل و نقل عمومی قادر نیستند هزینه‌های خودروی خود را تأمین کنند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از ایراد‌هایی که به دولت گرفته می‌شود این است که اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار قرار نگرفته است؛ چندین سال پیش مباحث اقتصاد مقاومتی به کشور ابلاغ شد و آن زمان کشور این مشکلات را نداشت اما مدیرانی داشتیم که اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداشتند.

چلونگر افزود: اگر در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کردیم اکنون با این مشکلات رو به رو نبودیم، مدیرانی که اعتقادی به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ندارند، باید کنار گذاشته شوند؛ دستگاه‌ها گزارش دهند که چقدر در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌اند.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودرو‌های سبک اصفهان با بیان این‌که کنترل و نظارت را باید طبقه‌بندی کنیم، گفت: اصفهان یکی از کلان‌شهرهای کشور است اما دولت حتی برای کنترل نیز برنامه‌ریزی نکرده است؛ سال رونق تولید است اما دولت چقدر به عنوان تسهیل‌گر برای استفاده از قطعات داخلی مردم را ترغیب کرده است؟

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های تولید قطعات خودروی داخلی محصولات چینی را به عنوان تولید داخلی جا زده‌اند و وجهه تولیدات داخلی را خراب کرده‌اند که باید در این زمینه به صورت جدی نظارت صورت پذیرد.

چلونگر خاطرنشان کرد: اتحادیه خدمات فنی حرکت‌های بنیادی برای رونق تولید انجام داده‌ است، با دانشگاه‌ و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعات خودرو همکاری کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودرو‌های سبک اصفهان در پایان گفت: باید به توانمندی داخلی خودمان چشم داشته باشیم، جوان‌هایی داریم که می‌توانند قطعات خودروساز‌ها را تأمین کنند اما اکر برخی رانت‌ها این عرصه را به جوان‌ها بدهد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول