عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام صبح امروز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز 18 دفتر پیشخوان جدید خدمات دولتی صادر و 54 دفتر نیز در مرحله صدور مجوز قرار دارند.
وی افزود: واگذاری پروانه جدید برای تاسیس دفاتر پیشخوان با رعایت قوانین در چارچوب نیازمندیهای استان خواهد بود و صدور پروانه جدید صرفا در شهرهایی انجام میشود که بر اساس آمایش انجام شده دارای شرایط ایجاد دفاتر جدید باشند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، گفت: دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان موظفند تمام شرایط و ضوابط مندرج در اصول حاکم بر صدور پروانه را رعایت کنند و در صورت تخلف جریمه متناسب با تخلف، پلمپ دفتر و حتی لغو پروانه در انتظار متخلفان است.
بیرامی ادامه داد: تا پیش از این برای دریافت مجوز و یا تمدید پروانه و تغییر مکان دفاتر پیشخوان خدمات دولت، باید به کارگروههای استانی مستقر در استانداریها مراجعه میشد اما از این پس نیاز به مراجعه حضوری نیست و متقاضیان باید از طریق فرم الکترونیکی که در سامانه رگولاتوری قرار دارد، درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کنند.
وی تصریح کرد: در صورت احراز صلاحیت مطابق با درخواست متقاضی، موافقت اولیه با راه اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت به وی ارائه میشود و پس از آن، متقاضی باید برای ارائه مدارک مورد نیاز شامل گواهی نبود سوء پیشینه و نداشتن اعتیاد، استعلام بدهی معوق بانکی، بیمهای و مالیاتی، و نیز تاییدیه اماکن نیروی انتظامی اقدام کند و ظرف مدت 20 روز پروانه مورد نظر قابل صدور خواهد بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، ادامه داد: وجود برخی نواقص و نارساییها بر مشکلات این دفاتر دامن زده و برخی خدمات ارائه شده نیز در نوع خود زمینه ساز برخی تخلفات شدهاند که باید همه اینها مورد توجه ناظران بر کار این دفاتر باشد.
وی بیان داشت: همچنین شهروندان در صورت داشتن شکایت از سرویسهای ارائه شده در دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سایت www: 195.cra.ir یا تلفن گویای 195 شکایت خود را ثبت کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در پایان از همه نمایندگان دفاتر پیشخوان دولت خواست تا با وحدت و همدلی در جهت رفع مشکلات و ارائه خدمات شهری و روستایی و تحقق پیشرفت قدم بردارند.
انتهای پیام/ 970821