اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

انتقاد از اختلال در زیرساخت‌های دورکاری/ تخلف اتوبوس‌ها در عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از دورکاری استقبال می کنیم ولی با توجه به عدم استقرار دولت الکترونیک، فراهم کردن زیرساخت های دورکاری دچار مشکلاتی است و حل آن زمان‌بر خواهد بود.

انتقاد از اختلال در زیرساخت‌های دورکاری/  تخلف اتوبوس‌ها در عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محسن فرهادی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره ابلاغ و اعلام محدودیت های محیطی در جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا گفت: تشدید نظارت‌ها و جرایم مطابق قوانین و مقررات ما از ابتدای اپیدمی کرونا وجود داشته است و برای افراد کمی از عامه مردم مثل مراجعه کنندگان به بانک جریمه ای نبوده که در جلسه بعدی ستاد که روز شنبه 19 مهربرگزار می شود مبالغ جرایم جدید مشخص خواهد شد. 

وی درباره نحوه مجازات کارمندان خاطی و اصناف اظهار داشت: عدم رعایت قوانین بهداشتی توسط کارمندان اداری دولتی توبیخ کتبی و در نهایت انفصال از خدمت را به همراه دارد و این مجازات در خصوص اصناف، توقیف و پلمب یک ماهه واحد کسب خواهد بود. همچنین برای عامه مردم نیز جریمه نقدی علاوه بر امتناع از خدمت رسانی و... در اتوبوس، مترو به افراد فاقد ماسک اجرا خواهد شد. مبلغ این جریمه هنوز مشخص نیست ولی در جلسه بعدی ستاد کرونا تعیین خواهد شد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام نظر مثبت درباره دورکاری کارمندان گفت: از کاهش تجمع ها استقبال می کنیم اما با توجه به عدم استقرار دولت الکترونیک، فراهم کردن زیرساخت‌های دورکاری دچار مشکلاتی است و حل آن زمانبر خواهد بود. در صورت اجرای دورکاری خدمت رسانی باید به صورت الکترونیک انجام شود اما این امکانات در حال حاضر فراهم نیست.

فرهادی درخصوص مجموعه قوانین و محدودیت ها برای سفرهای خارج استانی اظهار داشت: در خصوص اعمال محدودیت ها و جرایم برای سفرهای بین استانی همچنان تصمیمی اتخاذ نشده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره محدودیت ها حمل و نقل زمینی و هوایی خاطرنشان کرد: تمامی محدودیت های ذکر شده در مترو و هواپیماها اجرا خواهد شد.

فرهادی با اشاره به تعداد کم واگن های مترو در تهران افزود: متأسفانه به دلیل کمبود واگن در متروی تهران و تراکم مسافران نمی توانیم قانون فاصله گذاری اجتماعی را در ساعات پیک به نحو احسن اجرا کنیم و این شرایط در خصوص اتوبوسرانی ها نیز صادق است. گزارش‌هایی مبنی بر تخلف اتوبوسرانان در ساعت غیر پیک به ما رسیده که اتوبوس پر شده ولی باز هم حرکت نمی کند. قطعا با این دسته از رانندگان برخورد قضایی و قانونی صورت خواهد گرفت ولی باید توجه داشت اعمال دورکاری‌ها می تواند به اصلاح این شرایط کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول