اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خدمتی که همچنان در مواکب پابرجاست/ از نذر آبادانی تا شور مواسات و همدلی

مواکب لرستان با تشکیل مجمع عمومی، گروه‌های جهادی را عازم مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرهای مختلف استان کرده و با انجام اقداماتی همانند احداث خانه‌های نیمه‌کاره برای محرومان، آبرسانی به روستاها و مناطق حاشیه‌ای و همچنین ساخت حمام و سرویس بهداشتی نذر خود را در ایام اربعین ادا می‌کنند.

خدمتی که همچنان در مواکب پابرجاست/ از نذر آبادانی تا شور مواسات و همدلی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اگرچه بسیاری از فعالیت‌های مدهبی همچون برپایی مراسم‌های عزاداری و همچنین بزرگترین اجتماع انسانی یعنی راهپیمایی اربعین را محدود کرد، اما عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام این چالش را تبدیل به فرصت کرده و به شکل دیگری به ارائه خدمت پرداختند.

عزاداران حسینی با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، هزینه‌ برنامه‌های اربعین را صرف اجرای طرح‌هایی همچون کمک مومنانه کرده و با توزیع بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر گامی در جهت محرومیت‌زدایی برداشتند.

از طرفی مواکب لرستان با تشکیل مجمع عمومی، گروه‌های جهادی را عازم مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرهای مختلف استان کرده و با انجام اقداماتی همانند احداث خانه‌های نیمه‌کاره برای محرومان، آبرسانی به روستاها و مناطق حاشیه‌ای و همچنین ساخت حمام و سرویس بهداشتی نذر خود را در ایام اربعین محقق می‌سازند.

 

محرومیت‌زدایی در مناطق محروم الیگودرز

مسوول موکب محبین ائمه الیگودرز با اشاره به اقدامات موکب محبین ائمه این شهرستان طی ایام اربعین حسینی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، اغلب فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌گیرد.

جواد برزگری خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، عزاداری‌ها در این موکب محدود به روز اربعین و در فضای باز همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

توزیع 750 بسته لوازم‌التحریر در روز اربعین

وی از توزیع 750 بسته لوازم‌التحریر در روز اربعین بین دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان خبر و ادامه داد: همچنین روز گذشته هزار و پانصد وعده غذای گرم بین خانواده‌های محروم الیگودرز توزیع شد، ضمن اینکه تا رحلت پیامبر اکرم(ص) این برنامه همچنان ادامه دارد.

مسوول موکب محبین ائمه الیگودرز همچنین از پخش ماسک و مواد ضدعفونی در بین عزاداران اربعین حسینی خبر داد.

برزگری، محرومیت‌زدایی در مناطق محروم الیگودرز را از دیگر فعالیت مواکب شهرستان در ایام اربعین عنوان کرد و افزود: چندین عملیات عمران و آبادانی در مناطق حاشیه‌ای بزنوید توسط گروه‌های جهادی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: طی روزهای آینده نیز بسته‌های معیشتی با ارزش 700 هزار تومان بین نیازمندان و خانواده‌های محروم شهرستان توزیع خواهد شد.

 

راه‌اندازی موکب سیار خدمت به محرومان

مسوول موکب جوانان بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا، فعالیت‌های موکب شهرستان بروجرد بیشتر به صورت مجازی برگزار می‌شوند.

حسین اصالت خاطرنشان کرد: مواکب بروجرد به صورت یکپارچه برنامه مشترک عزاداری را در ورزشگاه این شهرستان اجرایی کردند،ضمن اینکه در حاشیه این برنامه، توزیع بسته‌های پذیرایی و مواد ضدعفونی نیز انجام گرفت.

وی از توزیع 500 بسته غذایی بین نیازمندان این شهرستان خبر و ادامه داد: موکب سیاری برای این منظور راه‌اندازی شده است.

اصالت ادامه داد: روزانه این موکب سیار در سه منطقه محروم شهرستان حضور یافته و مواد بهداشتی و بسته‌های غذایی را بین خانواده‌ها پخش می‌کنند.

مسوول موکب جوانان بروجرد با اشاره به حضور برخی مشاغل همچون خیاط و کفاش در مناطق حاشیه‌ای بروجرد، افزود: این افراد به صورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

 

 

وی از برپایی برنامه عزاداری در بین روستاهای شهرستان خبر داد.

توزیع 250 بسته معیشتی در مناطق محروم و حاشیه‌ای دورود

مسوول موکب یا لثارات‌الحسین دورود با اشاره به فعالیت‌های موکب یا لثارات‌الحسین این شهرستان در ایام اربعین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظهر روز اربعین 800 وعده غذایی گرم بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

مرادعلی ساکی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته و همچنین روز اربعین 250 بسته معیشتی در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرستان توزیع شده است.

انجام عملیات عمران و آبادانی

وی از انجام عملیات عمران و آبادانی در مناطق محروم و دورافتاده شهرستان توسط گروه‌های جهادی موکب طی ایام اربعین تا پایان ماه صفر خبر داد.

ساکی بیان داشت: با توجه به فصل بازگشایی مدارس همچنین 100 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزلن نیازمند دورود توزیع شد.

وی با بیان اینکه چندین منطقه محروم دورود تاکنون شناسایی شده، گفت: آبرسانی و ساخت خانه‌های نیمه‌ساز افراد محروم از جمله اقداماتی بوده که توسط گروه‌های جهادی در حال انجام است.

 

پخت 5 هزار وعده غذایی گرم

مسوول موکب اسکان ابوالفضل(ع) کوهدشت با اشاره به اقدامات موکب اسکان ابوالفضل(ع) این شهرستان در ایام اربعین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز  تا رحلت پیامبر اکرم(ص) روزانه هزار وعده غذایی گرم بین نیازمندان شهرستان توزیع می‌شود.

احسان نصیری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان صفر بیش از 5 هزار پرس غذا بین نیازمندان کوهدشت پخش خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع 200 بسته معیشتی بین خانواده‌های محروم شهرستان، تصریح کرد: طی روزهای گذشته نیز چندین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی را داشته‌ایم.

نصیری بیان داشت: به منظور محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شهرستان چندین عملیات عمران و آبادانی در حال انجام است که می‌توان به چندین مورد آبرسانی به روستاها و احداث حمام و سرویس بهداستی اشاره کرد.

مسوول موکب اسکان ابوالفضل(ع) کوهدشت با اشاره به برپایی مراسم عزاداری در این موکب، اظهار داشت: این برنامه‌ها با توزیع ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه است.

 

ساخت‌وساز خانه‌های نیازمندان 

مسوول موکب ثاراله سلسله نیز با اشاره به فعالیت‌های موکب ثاراله سلسله در ایام اربعین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 74 بسته معیشتی به ارزش 500 هزار تومان در روز اربعین توزیع می‌شود.

مجید ولیپور خاطرنشان کرد: علاوه بر توزیع بسته‌های غذایی، ساخت‌وساز خانه‌های نیازمندان شهرستان در دستور کار موکب طی ایام پایانی ماه صفر قرار دارد.

وی از احداث 50 باب منزل در مناطق محروم شهرستان خبر و ادامه داد: همچنین این عملیات عمران و آبادانی در چم‌مهر پلدختر برای سیل‌زدگان ادامه دارد.

ولیپور بیان داشت: آبرسانی به روستاهای محروم و حاشیه‌ای و ساخت حمام و سرویس بهداشتی از دیگر فعالیت‌های موکب در ایام اربعین است.

مسوول موکب ثاراله سلسله به برپایی برنامه عزاداری در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: اغلب فعالیت‌های موکب به برنامه‌های عمرانی معطوف شده است.

گزارش از پریسا قربانی نژاد

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول