اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کمک‌های مومنانه نمایشی از عشق به سیدالشهداست / بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، کادر درمان را خسته کرده است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: از مردم می‌خواهیم که در عرصه حمایت‌های مواساتی حضور جدی داشته باشند زیرا همواره باید ما در این عرصه فعال باشیم و این اقدام هیچ وقت نباید تعطیل شود چون تا هر زمان فقیر وجود دارد این وظیفه هم وجود دارد.

کمک‌های مومنانه نمایشی از عشق به سیدالشهداست / بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، کادر درمان را خسته کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رزمایش کمک مومنانه که همزمان با اربعین حسینی در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر خداوند بنده‌ای را بخواهد، محبت امام حسین(ع) و علاقه به زیارت اباعبدالله(ع) را در دلش قرار می‌دهد و اگر هم خدا یک بنده‌ای را نخواهد یا برای آن بنده، بَد بخواهد در دلش بغض امام حسین(ع) و بی میلی نسبت به زیارت اباعبدالله را قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: این عشق و شوری که در ملت ماست، بسیار مثال زدنی است و به معنای واقعی کلمه یک ملت در فراق زیارت اربعین اباعبدالله، سوخت و این سوختن را در اظهار نظرها و واکنش مردم نسبت به اربعین مشاهده می‌کنیم. همین ابراز ارادت ها که مردم دل‌هایشان را فرستادند برای پابوسی اباعبدالله و اصحاب باوفای آن حضرت، نشان از این است که خدای متعال این ملت را می‌خواهد.

وی ادامه داد: الحمدلله در استان قزوین هم از زمانی که بلای آزاردهنده کرونا مزاحم زندگی عادی مردم شد، چندین بار این شبستان و محوطه مسجدالنبی(ص) یا مساجد متعدد دیگر و امامزادگان این استان و شهرستان‌های دیگر استان قزوین شاهد حماسه مواساتی و حماسه تعاون و احسان برای عزیزانی بود که در این شرایط، زندگی برای آن‌ها دشوار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز در اربعین امام حسین(ع) اگر دست مردم برای زیارت آن حضرت کوتاه بوده، اما این عشق و محبت به امام حسین(ع) را با این بسته‌های معیشتی که کالای ضروری مردم است، به نمایش گذاشتند؛ این اقدام بسیار زیباست و همان کاری است که مردم عراق هر ساله در مسیر پیاده روی اربعین، در حمایت از زائران امام حسین(ع) انجام می‌دهند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: اینجا کار مواساتی برای حمایت از عاشقان امام حسین(ع) و کسانی که در زندگیشان مشکل پیش آمده، انجام داده‌اید و بهترین کار است و ارزش و ثواب دارد به طوری که باید حتی زمانی که ویروس کرونا هم از بین رفت ادامه داشته باشد؛ این‌ها همان انفاق‌های قرآنی و صدقاتی هستند که مکرر در کنار نماز، در قرآن برای ما سفارش شده که این موارد را به جای آوریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند از همه دست‌اندرکاران قبول کند و از مردم هم می‌خواهیم که در دو عرصه همیشه حضور داشته باشند، یکی عرصه حمایت‌های مواساتی است که همواره باید ما در این عرصه فعال باشیم و این اقدام هیچ وقت نباید تعطیل شود چون تا هر زمان فقیر وجود دارد نیز این وظیفه هم وجود دارد.

امام جمعه قزوین گفت: دومین صحنه‌ای که باید حضور داشته باشیم، صحنه کمک به کادر درمانی است. پرستارانی که شبانه روز درگیر هستند و جان خود را به مخاطره انداخته‌اند و تلاش و زحمت می‌کشند برای اینکه بتوانند بیماران کرونایی را درمان کنند؛ لذا نباید کاری کنیم که کار آن‌ها بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: این مسافرت‌های غیرضروری، این نشست و برخاست‌های بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کادر درمان را زیاد می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: کادر درمانی امروز نیاز به کمک دارند و تیم‌های جهادی طلبگی، دانشجویی و مردمی که در اوایل کار به صورت جدی در بیمارستان‌ها حضور داشتند، نباید کمرنگ شوند چون کرونا که کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است پس باید حضور جدی را برای مقابله با شرایط خاص داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول