اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: انتخابات، بهانه آمریکا برای تحریم روسیه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته آمریکا انتخابات را بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ علیه روسیه در نظر گرفته است.

مسکو: انتخابات، بهانه آمریکا برای تحریم روسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه به طرح مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از دخالت‌های ادعایی کشور‌های خارجی در انتخابات این کشور واکنش نشان داد و گفت آمریکا انتخابات را بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ علیه روسیه در نظر گرفته است. 

به نوشته خبر‌گزاری روسی تاس، زاخاروا در این خصوص گفت: «آخرین طرح‌ واشنگتن برای جلوگیری از ادعای مداخله خارجی در انتخابات [آمریکا] چندان از سیستم انتخاباتی این کشور محافظت نمی‌کند بلکه بهانه‌ای برای ایجاد مانع در فعالیت‌های مسکو در مسیرهای مختلف دیگر است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه صحبت‌های خود با کنایه گفت: «فقط به این فکر کنید که چند گزارش، قطعنامه، سند، بیانیه و دادخواست روزانه با یک موضوع در آمریکا چاپ می‌شوند: "دخالت در انتخابات را متوقف کنید".» 

وی افزود: «این مضمون سال‌هاست مورد توجه مردم قرار گرفته است. آیا می‌شود لطفاً در مورد آن اقدامی انجام ‌دهید؟! کاغذ و صداهای بلند را هدر ندهید. این موضوع دیگر خنده دار نیست.»

روز سی‌ام سپتامبر (نهم مهر ماه) طرح جدیدی به منظور جلوگیری از دخالت‌ کشور‌های خارجی در انتخابات آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور ارائه شد. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز دو روز گذشته در گزارشی جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این گزارش که در آن ارزیابی این وزارتخانه  از تهدیدهای داخلی پیش روی آمریکا ارائه شده ادعا شده برخی «دولت‌-ملت‌ها به تلاش برای تضعیف انتخابات آمریکا ادامه خواهند داد.»

انتهای پیام/ .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول