اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای مقام آمریکایی: روسیه و چین در مسیر واکسن کرونا سنگ‌اندازی می‌کنند

رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا ضمن تکرار ادعای تلاش روسیه و چین برای دخالت در انتخابات آمریکا، مدعی شد آنها می‌کوشند مانع دست‌یابی آمریکا به واکسن کرونا شوند.

ادعای مقام آمریکایی: روسیه و چین  در مسیر واکسن کرونا سنگ‌اندازی می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویلیام اوانینا»، رئیس مرکز ملی امنیت و ضد جاسوسی آمریکا، روسیه و چین را به تلاش برای ممانعت از دست‌یابی و استفاده آمریکا از واکسن ضد کرونا متهم کرد.

او در مصاحبه‌ای با تلویزیون «هرست» مدعی شد: «ملت‌های خارجی تلاش می‌کنند مانع ما در به دست آوردن اولین واکسن شوند. وقتی هم که آن را به دست آوریم تلاش خواهند کرد مانع ما در رساندن آن به دست شما شوند. چین، روسیه و ایران در تلاش برای مانع شدن در راه رسیدن ما به واکسن هستند».

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این مقام آمریکایی در حالی این اظهارات را بیان کرد که هیچ مدرکی در اثبات ادعاهایش ارائه  نداد.

وی در ادامه ادعاهایش گفت: چیزی که تغییر کرده این است که روس‌ها دیگر از نواب، ربات‌ها و «ترول فارم‌ها»ی خود استفاده نمی‌کنند زیرا آن‌ها گرفتار شدند. آن‌ها اکنون اطلاعات شهروندان آمریکایی را می‌گیرند و به آن‌ها اضافه می‌کنند.

در ماه ژوئیه مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس مدعی شد هکرهایی که برای سرویس‌های اطلاعاتی روسیه کار می‌کنند تلاش کرده‌اند اطلاعات درباره تولید واکسن کرونا در انگلیس، کانادا و آمریکا را بربایند. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش این اتهام‌زنی را بی‌اساس خواند.

اوانینا در ادامه دشمنان آمریکا را به تلاش برای سوءاستفاده از ابتلای ترامپ به کرونا هم متهم کرد و مدعی شد روسیه، چین و ایران به دنبال دخالت در روند انتخابات در این کشور هستند.

وی مدعی شد: فکر می‌کنم این یک زخم باز برای دشمنان ما است تا نه تنها از کووید استفاده کنند بلکه حالا که رئیس‌جمهور مبتلا شده، فرصتی به دست آن‌ها داده تا دوباره پیام‌های هر دو طرف [دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان] را افزایش دهند و تقویت کنند. بنابراین این یک مشکل برای ما در سطح امنیت ملی است. فکر می‌کنم جمع‌آوری اطلاعات و ارائه سناریوی صادقانه به مردم آمریکا مهم است تا دشمنان خارجی ما بر اطلاعات غلط استناد نکنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای دیگری هم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات در آمریکا هستند، از عربستان سعودی، ونزوئلا، کوبا و ترکیه نام برد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز سه روز پیش در گزارشی جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد. روز سی‌ام سپتامبر (نهم مهر ماه) هم طرح جدیدی به منظور جلوگیری از دخالت ادعایی‌ کشور‌های خارجی در انتخابات آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور ارائه شد. 

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه به طرح مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از دخالت‌های ادعایی کشور‌های خارجی در انتخابات این کشور واکنش نشان داد و گفت آمریکا انتخابات را بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ علیه روسیه در نظر گرفته است. 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول