اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ضرورت دشمن‌شناسی برای جوانان گام دوم انقلاب

امام جمعه اقلید با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال محو اسلام و مذهب از جغرافیای این کشور بودند، یادآور شد: اگر نسل جوان مخاطب گام دوم، تاریخ انقلاب اسلامی و خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می‌کند را نداند و نتواند تحلیل کند، در برنامه‌ریزی‌ها برای داخل و سیاست‌های خارجی با مشکل مواجه می‌شود.

ضرورت دشمن‌شناسی برای جوانان گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با بیان اینکه نسل جوان ما و آینده‌سازان کشور باید بدانند که دشمنان همواره به دنبال محو اسلام و مذهب از جغرافیای این کشور بودند به کاپیتولاسیون اشاره کرد و اظهار داشت: کاپیتولاسیون ننگین‌ترین ننگی بود که طاغوت پذیرا شد و حضرت امام خمینی (ره) در برابر آن ایستاد و سال‎ها آوارگی و زندان را تحمل کرد تا به دنیا تفهیم کند که کشور اسیر و بازیچه دست آمریکا و صهیونیسم شد و این قرارداد چیزی جز تحمیل سند بردگی بر کشور و مردم ما نیست.

امام جمعه اقلید به ماجرای ملی شدن صنعت نفت، هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ‌های نیابتی در عراق و سوریه و...، اشاره و بیان کرد: بیش از ۴۰ سال است که آمریکا و مزدورانش از غرب تا اروپا و صهیونیسم و آل سعود و امارات و... به دنبال از پای درآوردن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که خداوند متعال این فرصت را از آن‌ها گرفته و به‌وسیله رزمندگان اسلام و رهبری‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن‌ها را مأیوس کرده است.

وی یادآور شد: اگر نسل جوان مخاطب گام دوم، تاریخ انقلاب اسلامی و خطراتی که نظام اسلامی را تهدید می‌کند را نداند و نتواند تحلیل کند، در برنامه‌ریزی‌هایش برای داخل و سیاست‌های خارجی با مشکل مواجه می‌شود.

خطیب جمعه اقلید خطاب به جوانان گفت: وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) و بیانیه گام دوم انقلاب را بخوانید و خوب تحلیل کنید که در آینده نیاز جدی به آن دارید.

طالبی سپس به گرانی‌ها اشاره و عنوان کرد: گرانی‌ها مانند خوره به تمام نیازمندی‌های جامعه سرایت کرده و کام مردم را تلخ و به غارت جیب ملت پرداخته است.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر نظارت بود، این وضعیت پیش نمی‌آمد.

امام‌جمعه اقلید به گرانی حاکم بر تمام کالاها ازجمله لوازم‌خانگی، خودرو، مسکن و... اشاره کرد و عنوان داشت: با این وضعیت چگونه یک جوان می‌تواند تشکیل زندگی دهد، وام ازدواج بگیرد و اقساطش را پرداخت کند، خانه اجاره و اجاره‌بها پرداخت کند.

طالبی تأکید کرد: دولت و مجلس باید به دنبال راهکار برای حل این مشکلات باشند.

خطیب جمعه اقلید بیان داشت: دولتمردان حل مشکلات اقتصادی کشور را شرطی نکنند و به مسائلی چون انتخابات آمریکا یا به زلف برجام گره نزنند و به لبخند اروپا دلخوش نباشند.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، جلوگیری از قاچاق کالا، نگاه و تکیه به داخل کشور و توان داخلی، ممانعت از واردات بی‌رویه، حمایت از تولیدکننده، نظارت بر گرانی‌های حباب گونه و احتکار، اقدام جهادی از جمله راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور است که باید به آن‌ها توجه شود.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گام دوم انقلاب اسلامی زمینه تمدن‌سازی نعمت عظمای حکومت امام عصر (عج) است، اظهار داشت: برای پیشرفت گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به جوانان تحصیل‌کرده و باتجربه است تا بتوانند چرخ‌های گام دوم انقلاب را سروسامان داده و به نتیجه برسانند و همچون همت‌ها، باکری‌ها، سلیمانی‌ها، صیادها و...، ره ۱۰۰ ساله را در زمان کوتاهی طی کرده و عملی کنند.

اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در قرآن، سنت و روایات اسلامی، بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید بود که در مورد آن بیان کرد: احیای عدالت اجتماعی و از بین بردن فاصله‌های طبقاتی در جامعه و نیز ایجاد زمینه رشد و تعالی و سروسامان دادن به فقرهای اقتصادی و فرهنگی ازجمله مزیت‌های احیای این سنت الهی است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول