اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دست و پا زدن جریان تحریف درموازات با تحریم/انکار واقعیات و بزرگ کردن ضعف‌ها به کشور لطمه می‌زند

امام جمعه دهدشت گفت: این روزها جریان تحریف در فضای بی‌دروپیکر مجازی به شدت فعال شده تا واقعیات کشور بیان نشود و در عوض ضعف‌ها به صورت متعدد بیان شود.

دست و پا زدن جریان تحریف درموازات با تحریم/انکار واقعیات و بزرگ کردن ضعف‌ها به کشور لطمه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین عالم برزخ و روابط انسان‌ها پس از مرگ، روابط اموات با یکدیگر و با عالم دنیا پرداخت.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: زندگی پس از مرگ فردی است نظام اجتماعی ندارند اسباب ظاهری در آخرت وجود ندارد بلکه اموات با اعمال و توشه ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه در برزخ فقط مهمان خود،صفات، عقاید و اعمال خود هستیم، اضافه کرد:مراقب باشیم در زندگی گذرای دنیوی مرتکب اعمال خلاف تقوا نشویم.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: این روزها در جامعه جریان تحریف به شدت فعال است در فضای مسموم مجازی تحریف درونی و بیرونی را شروع و یک خط سنگین ایجاد کردند که واقعیت موجود در کشور را بیان نکنند بلکه دست بر ضعف و مشکلات گذاشته و متعدد بیان می‌کنند.

*رفع مشکلات اقتصادی راه‌های مخصوص دارد اما توجه نمی‌شود

وحدانی‌فر افزود: مشکلات اقتصادی در صدر دغدغه مردم است و مسئله پنهانی نیست رفع مشکل راه حل مخصوص دارد.

امام جمعه دهدشت با اشاره اینکه رهبری در جلسات مشکلات و راه حل‌ها را مطرح می‌کنند،گفت: وقتی برای رفع مشکلات چاره اندیشی نمی‌شود فضای جریان تحریف در کنار تحریم فعال و فشار روحی و روانی بر مردم وارد می‌شود.

وحدانی‌فر به برخی از معضلات موجود در کشور اشاره کرد و افزود:بیکاری راه حل دارد؛ کلید اصلی اشتغال و ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید است.تقویت تولید داخلی بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی، بروکراسی اداری خسته کننده و کاغذبازی‌ها را از عوامل دوری از تولید برشمرد و در خصوص رفع گرانی و مشکلات معیشتی گفت: تامین اساسی کالا راه حل است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: کالا وجود دارد اما در گمرک خاک می‌خورد جنس وارد بازار نمی شود و همین باعث گرانی کمرشکن می‌شود.

وی کمبود سرمایه در کشور را از دیگر معضلات دانست و درباره راهکار رفع این معضل گقت:طرحهای نیمه کاره تکمیل و در اعطای مجوزها تسهیل شود.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه واردات کالای لوکس از دیگر موانع است،  افزود: چرا ماشین چند میلیاردی وارد کشوری شود که مردم توان خرید پراید ندارند؟ منافع چه کسانی در واردات بی رویه کالای لوکس وجود دارد.

*جنگ امروز جنگ اراده‌هاست

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست، گفت: به جوانان اعتماد شود جوانی که هشت سال دفاع مقدس و جوانی که انرژی هسته‌ای را در اوج می‌برد توان و خلاقیت دارد ذهن فعال دارد می‌تواند کار کند.

وحدانی‌فر از انتخابات آمریکا به سیرک انتخاباتی یاد کرد و افزود: اولین مناظره دو نامزد انتخابات نماد آشفتگی و التهاب، کرسی درس بداخلاقی و نمایانگر باطن زشت تمدن غرب بود،دستکش مخملین را از دست نامزدها کنار زد و چهره زشت امریکایی را به جهان نشان داد.

*رو شدن واژه نام آشنای تقلب در انتخابات امریکا

خطیب نماز جمعه دهدشت اضافه کرد: واژه نام آشنای تقلب و دعوت از هواداران به شورش را در ذهن ما تداعی کرد. درس‌هایی باید از این مناظره گرفت نمود عینی مردم سالاری غربی را نشان داد این همان امریکایی بود که برخی بزک کردند و مهد تمدن، اخلاق ازادی و دموکراسی می دانند.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: نتیجه انتخابات امریکا هر چه باشد یک نکته قطعی دارد و این که سردمداران مدعی اخلاق که به خاطر منافع شخصی و حزبی در حق کشور و مردم خود جفاکار و بی رحم‌اند در مواجهه با مردم بقیه کشورها چه خواهند کرد.

امریکا محکوم به افول است

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امریکا رو به افول است، ادامه داد: اینها در طول تاریخ وضعیتی بوجود آوردند که همین است محکوم‌اند به اینکه افول کنند زایل شوند و از صحنه جهانی حذف شوند.

وی در پایان تاکید کرد: همچنان می گوییم امریکا دیگر در دنیا ابرقدرت نیست و شعار مرگ بر امریکا سر خواهیم داد.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش هفته وقف را از مناسبت‌های پیش‌رو برشمرد و گفت: این سنت و صدقه جاریه در استان ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول