اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

موقوفات باید وقف نیازهای ضروری جامعه شود

امام جمعه لامرد گفت: در شرایط فعلی ، موقوفات باید وقف نیازهای ضروری جامعه شود.

موقوفات باید وقف نیازهای ضروری جامعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حجت‌الاسلام علی حسین زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر لامرد با اشاره به فرارسیدن روز استاندارد، اظهار داشت: در عالم الهی نیز همه ‌چیز بر اساس استاندارد است و خداوند متعال یک نظم جهانی خاص به وجود آورده است و امروز نیز اگر در کشور موضوع مهم استاندارد رعایت نشود بسیاری از مشکلات به وجود می‌آید.

وی افزود: درختان نخل بسیاری در لامرد وجود دارد که اگر احیا شود و به آنان خوب رسیدگی شود، اثرات اقتصادی زیادی برای شهرستان خواهد داشت زیرا بهترین نوع خرما داریم که پس از بهره‌برداری می‌تواند در اختیار کارخانه‌های فرآوری خرما قرار بگیرد.

امام‌جمعه لامرد در خصوص فرا رسیدن روز عصای سفید نیز گفت: شهرها و امکان باید طوری ساخته شوند که همه نابینایان و معلولان بتوانند از آن استفاده کنند، گاهی مشاهده می‌شود مجتمع‌هایی بزرگ ساخته می‌شود اما ورودی آن محل تردد ویلچر نیست.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اهمیت موضوع وقف در دین اسلام تصریح کرد: موقوفات باید احیا شود و اگر احیای موقوفات، صدقات، زکات  و خمس خوب اداره شود و خوب مصرف شود، فقیری نخواهیم داشت.

امام‌جمعه لامرد خاطرنشان کرد: موقوفات باید به سمت خوب هدایت شود و وقف نیازهای جامعه شود، برخی جوانان مستعد هستند که اگر راه علمی خودشان را ادامه دهند می‌توانند برای شهرستان مفید واقع شوند اما می بینیم که به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند ادامه تحصیل دهد.

وی در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی کشور نیز اضافه کرد: راه‌حل اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی حل شود در درون کشور است و در بیرون نیست، اقتصاد ایران نه گروگان برجام، نه وابسته به انتخابات آمریکا و نه نیازمند اخم و لبخند اروپا است.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: باید از اقتصاد نفتی خارج شویم و اقتصاد مردمی شود، تردیدی نیست که امروز گرفتار یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم اما باید هم مسوولان و هم مردم به یکدیگر کمک کنند.

امام‌جمعه لامرد متذکر شد: مردم را به سمت بازار بورس هدایت کردید، یک‌دفعه همه‌چیز به هم می‌ریزد و ۹۰ درصد بورس باز حقوقی‌ها( دولتی‌ها) هستند که باید بازار بورس ثبات داشته باشد.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام شهیدی امام‌جمعه پیشین لامرد در ساخت مصلا الغدیر مسجد جامع لامرد گفت: با کمک خیرین عزیز توانستیم مشکلات سیستم خنک‌کننده، صوت و تصویر مسجد جامع را برطرف کنیم و موضوع محوطه‌سازی نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول