اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دولت ونزوئلا یک قدم به تسهیل معاملات نفتی برای شکست حصر آمریکا نزدیک شد

مجمع ملی مؤسسان ونزوئلا با یک لایحه ضد محاصره موافقت کرده که به دولت این کشور کنترل بیشتری بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا و شرکت‌های خصوصی و کشورهای دیگر می‌دهد.

دولت ونزوئلا یک قدم به تسهیل معاملات نفتی برای شکست حصر آمریکا نزدیک شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجمع ملی مؤسسان ونزوئلا روز پنجشنبه با یک لایحه ضد محاصره موافقت کرد که به «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور اجازه می‌دهد معاملات جدید نفتی با شرکت‌های خصوصی و کشورهای دیگر امضا کند بدون آن که آنها را به صورت عمومی اعلام کند.

مادورو این مجلس را بعد از آن تاسیس کرد که «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا با حمایت کشورهای غربی خود را رئیس‌جمهور این کشور خواند.

به گزارش بخش انگلیسی رسانه دولتی «صدای آمریکا»، اکنون انتظار می‌رود شورای دولتی ونزوئلا حکم دیوان عالی دادگستری این کشور را درباره مطابقت قانون ضد محاصره با قانون اسای این کشور درخواست کند.

در صورت موافقت با آن، تغییرات در مالکیت سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا «پترولئوس دی ونزوئلا» و شرکت‌های خصوصی میسر خواهد شد.

مادورو که اقتصاد کشورش به دلیل تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر صنعت نفت این کشور با مشکلات زیادی روبرو گردیده، مدت‌هاست که به دنبال کنترل عملیات نفتی کشورش برای غلبه بر این تحریم‌ها است. 

ایالات متحده آمریکا و برخی از همپیمانان این کشور در سالهای اخیر، تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا با هدف منزوی کردن رئیس‌جمهور قانونی این کشور و وادار کردن وی به کناره‌گیری از قدرت وضع کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول