اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مشکلات کشور با روحیه انقلابی و جهادی حل می‌شود

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات کشور، به روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم، گفت: برخی از مسؤولان موضوعات را تبدیل به چالش می کنند که وضعیت بازار امروز چنین شده است.

مشکلات کشور با روحیه انقلابی و جهادی حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با توصیه به تقوی الهی، اظهار کرد: از صفات متقین پیاده کردن درس‌های محرم و صفر به ویژه اربعین است، همه ما عبرت‌های زیادی از حادثه عاشورا آموختیم که باید به آن‌ها جامع عمل بپوشانیم و با یاد سیدالشهدا و ائمه طاهرین مسیر درست زندگی را طی کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید نکات و پندهای خوب را حتی از شیطان قبول کنیم، افزود: از سفارشات شیطان به حضرت موسی (ع) است اگر تصمیم بر کار خیر گرفتی در انجام آن شتاب کن، از خلوت با نامحرم بپرهیز تا وسوسه شیطان نشوی در زمان خشم تصمیمی  نگیری که بعد پشیمان می‌شوی؛ بنابراین خود مراقبتی، غفلت نکردن از خود و پرهیز از خشم و غضب از نشانه‌های ایمان است البته در مقابل کفار و دشمنان باید خشمگین بود.

امام جمعه نور تصریح کرد: از امام صادق (ع) روایت شده است که هر شب 70هزار ملائکه به زمین می‌آیند، ابتدا به طواف کعبه بعد به مدینه و زیارت رسول اکرم و سپس به نجف و زیارت امیر مومنان می‌روند و بعد تا صبح در کنار قبر امام حسین(ع) می‌نشینند و گریه و زاری می‌کنند و قبل از طلوع آفتاب به آسمان عروج می کنند اگر ما هر روز با یک سلام به یاد سیدالشهدا باشیم قطعا خداوند مسیر هدایت را به ما نشان می دهد و مسیر انحراف را جلوی ما سد می‌کند.

احمدی خاطر نشان کرد: اگر چه امسال با شرایط خاص بیماری کرونا روبه رو بودیم اما زیارت اربعین همراه با ولی زمان در سراسر کشور اقامه شد و ارادتمندان به محضر سیدالشهدا در نقاط مختلف عالم در مساجد، تکایا و منازل همنوا با رهبر معظم انقلاب این زیارت را انجام دادند، این حرکت نمادی از امر به معروف و نهی از منکر است که باید ادامه پیدا کند.

وی حضور میلیونی زائران اربعین در کربلا با وجود شرایط کرونایی و حمل تصاویر فرمانده‌هان مقاومت را زنگ خطری برای آمریکا دانست و افزود: اگر چه راهپیمایی در داخل و خارج کشور تعطیل شد اما زائران عراقی در پیاده روی امسال ارادت خود را به فرمانده‌هان جبهه مقاومت به ویژه شهید سلیمانی و ابو مهدی و دیگر شهدای مقاومت اعلام کردند که این حرکت آمریکا را به وحشت انداخت.

امام جمعه نور بار دیگر با تاکید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، تصریح کرد: موج سوم کرونا با شدت بیشتر در مناطق مختلف دنیا و ایران اسلامی وارد شد بنابراین نیاز است مردم و دست اندرکاران شیوه‌های بهداشتی را در مقابله با همه گیری این بیماری با دقت بیشتر رعایت کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه چرا شاهد افزایش آمار در این موج هستیم ؟  اظهار کرد: به اذعان کارشناسان بهداشت متدینین چه در عزاداری‌ها و چه در نمازهای جمعه و جماعات درست عمل کردند اما تبعیض آمیز بودن تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، حضور گسترده مسافران در شمال کشور، پرداخت تسهیلات 20 میلیونی برای سفر، عدم هماهنگی سبب افزایش آمار کرونا به ویژه در سه استان شمالی شد.

وی خطاب به مسوولان دولت، گفت: اگر منابع مالی دارید؟ مشکلات معیشتی مردم را رفع کنید، دغدغه رهبری و مراجع معیشت و اقتصاد مردم است، وقتی در پاسخ به مراجع اعلام می کنند نقشه های شوم دشمنان را بر آب می کنیم باید به آنان گفت؛ 50 درصد مشکلات در سایه جنگ اقتصادی است ولی 50 درصد دیگر را باید در سایه همین تسهیلات 50 میلیونی جستجو کرد.

امام جمعه نور ادامه داد: باید برای رفع مشکلات به مردم خود باور داشته باشیم، برنج تولیدات شمال، میوه شمال و دیگر استان‌ها به دلیل واردات بی رویه و غیر ضرور، روی دست کشاورز و باغدار مانده است ولی عده‌ای برای سودجو  برای درآمد چند برابری اجناس را در انبارها احتکار می‌کنند و یا در گمرک‌ها نگه می دارند، از طرفی افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و نیز قاچاق کالا و ارز  تاثیر زیادی بر قیمت اقلام دارد، هر جا مراجعه می‌کنیم و قصد خرید وسیله‌ای داریم همه را به قیمت دلار و ارز ربط می‌دهند و فشار مضاعف به مردم وارد می‌شود.

احمدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند برای رفع مشکلات کشور، به روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم، البته مسوولانی زحماتی زیادی می کشند که ما و مردم قدردان آن‌ها هستیم اما بخشی از مسؤولان موضوعات را تبدیل به چالش می کنند که وضعیت بازار امروز چنین شده است.

امام جمعه نور با اشاره به انتخابات در پیش روی آمریکا و جریان مثلث تکفیری آمریکا، صهیونیست و عربستان، بیان کرد: مناظره انتخاباتی آمریکا یک درس کامل آمریکا شناسی، تخریب ارزش های انسانی و نمای کاملی از ماهیت پلید و ضد انسانی آمریکا بود اما ترامپ با مشکلات دیگری مانند افزایش اعتراضات علیه نژاد پرستی که در این کشور برجسته است و نیز ابتلا و تلفات فراوان ناشی از کرونا و وضعیت بیکاری در آمریکا مواجه است و از آن احساس خطر می‌کند زیرا  تلاش‌های فریبکارانه وی را نقش بر آب کرد.

وی از دیگر مشکلات ترامپ، تصمیم دولت عراق به خروج اجباری نیروهای آمریکایی از این کشور عنوان کرد و افزود: آمریکا به بهانه ناامنی سفارت آمریکا در عراق، تا کنون نیروهای خود را از این کشور خارج نکرد اگر چه که گفتند 50 پایگاه آمریکا در افغانستان را آرام آرام جمع می کنیم، آن‌ها می‌خواهند خروج شان با خفت نباشد و آبرومندانه عراق را ترک کنند ولی مردم عراق می خواهند بیرونشان کنند.

احمدی هدف مثلث شوم آمریکا، صهیونیست و عربستان را تلاش برای راه‌اندازی جریان تکفیری در اطراف مرزهای ایران اسلامی دانست و افزود: جنایت مثلث آمریکا، صهیونیست و عربستان در پی عادی سازی روابط با اعراب است، با امارات و بحرین این رابطه ایجاد و اکنون پیگیر ایجاد رابطه با سودان و عمان  و ... هستند تا جریان تکفیری مجدد شکل و توانمند شود.

امام جمعه نور جنگ بین آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ را در راستای حضور نیروهای تکفیری در مرزهای ایران عنوان و بیان کرد: بعضی از کشورها مانند ترکیه هم فریب خوردند و عملا آمریکا را حمایت می‌کنند، این یک توطئه برای زنده کردن جریان تکفیری در مرزهای ایران اسلامی است که آمریکا و صهیونیست و دولت خبیث عربستان نقش اساسی دارند و در تلاش هستند تا اجماع منطقه‌ای علیه ایران را شکل دهند و مقاومت را شکست دهند.

وی با اذعان بر اینکه مردم ما هوشیار هستند اما مسوولان باید با دقت و درایت بیش از گذشته مراقب باشند، خاطر نشان کرد: شهادت فرمانده‌هان مقاومت بیداری برجسته و بصیرت افزا را در منطقه ایجاد کرده اما نیاز است دولت با تدبیر و درایت لازم یک طرف قضیه را نگیرد و از مجرای سیاسی و مذاکره موضوع را حل وفصل کند تا بحث نظامی در منطقه پایان یابد.

احمدی در پایان با قدردانی از قوه قضائیه، گفت: تلاش‌های خوبی در این مدت برای مبارزه با فساد صورت گرفت، شاهد برخوردهای قاطع بودیم که باید ادامه پیدا کند و دست محتکران که مفسد فی الارض هستند و در زمین فساد می‌کنند از جامعه و بازار قطع شود.

انتهای پیام/86023/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول