اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وظیفه مسؤول بلندپایه نظام فقط بیانیه خواندن نیست

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه کار و وظیفه یک مسؤول بلندپایه نظام فقط بیانیه خواندن نیست، گفت: کسی که مسؤولیتی بزرگ دارد و تا زمانی که در اتاق خود نشسته، نمی‌تواند به‌درستی امور مملکتی را بگرداند.

وظیفه مسؤول بلندپایه نظام فقط بیانیه خواندن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آئین خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به وضعیت نامطلوب جامعه در شرایط بیماری کرونا اظهار کرد: متأسفانه در کشور علی‌رغم همه تأکیدها و سفارش‌ها، برخی افراد در بخش‌های مختلف رعایت نمی‌کنند و شاهد گسترش این بیماری در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه نباید مردم ما در خصوص مراقبت‌های بهداشتی قصور کنند، گفت: اگر به این بیماری توجه کمتری شده و جدی گرفته نشود مشکلات بیشتری را به وجود می‌آورد و همه باید مراقبت کنیم که این بیماری گسترش پیدا نکند.

امام‌جمعه انزلی با تأکید بر اینکه مسؤولین باید تصمیم‌هایی که برای مقابله با کرونا می‌گیرند منطقی باشد، تصریح کرد: مردم به خاطر بعضی از  تصمیم‌هایی مسؤولین کمتر توجه می‌کنند و دلیلش این است که مردم نقص‌هایی را که می‌بینند در برخی موارد بین حرف و عمل مسؤولین فاصله بسیار است و این موجب می‌شود اعتماد مردم نسبت به تصمیم‌های مسؤولین پایین بیاید.

شمس‌الدین با بیان اینکه  متأسفانه به مجموعه کادر درمانی کشور توجهات لازم نمی‌شود، افزود: مجموعه کادر درمانی در کشور هشت ماه است که فداکاری و ایثار از خود نشان داده‌اند و تاکنون بر هیچ‌کسی این موضوع پوشیده نیست ولی متأسفانه به‌خوبی از این عزیزان قدردانی به عمل نیامده است.

وی از دیگر اقداماتی را که در مقابله با بیماری کرونا انجام شود را مدیریت جهادی دانست و بیان کرد: عرصه، عرصه جنگ است و شرایط امروز در خصوص کرونا شرایط جنگی است، این‌یک بحران و شرایط ویژه است و یک مدیریت جهادی را می‌طلبد.

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه فقط بافرمان دادن نمی‌توان بیماری را مدیریت کرد، گفت: زمانی که مسؤولی نمی‌تواند تصمیمی را که خود اتخاذ کرده اجرا کند در بین مردم بی‌اعتمادی ایجاد می‌شود.

شمس‌الدین با بیان اینکه به گفته خود مسؤولین و کارشناسان، سفر کردن از مسائلی است که موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا می‌شود، افزود: اگر این‌طور است چرا در شهرهای مختلف پروژه‌های گردشگری افتتاح کردید، در ابتدا افتتاح می‌کنید و خواستار استفاده مردم از آن فضا را هستید که درنهایت به دلیل شیوع بیماری تعطیلش می‌کنید، این چه نوع مدیریتی است؟

وی با اشاره به  تعابیری که از سوی یکی از مسؤولین در هفته گذشته از حضور رئیس مجلس در خط مقابله با کرونا به‌کاربرده شد، تصریح کرد: این حرف‌ها تازگی ندارد اما واقعاً اعجاب‌آور است، مسؤولی که در چنین سطحی خودش هشت ماه است که از اتاقش بیرون نمی‌آید و امروز کسی را که حضور میدانی پیداکرده  را زیر سؤال را می‌برد، یعنی وی هم‌اکنون با این گفته‌ها تمام استانداران، فرمانداران، ائمه جمعه و همه مسؤولین  را خطاکار حساب کرده است.

امام‌جمعه انزلی با تأکید بر اینکه این‌گونه سخنان نه‌تنها اتفاق مثبتی را رقم نمی‌زند بلکه موجب به هدر رفتن تمام زحمات مسؤولین می‌شود، افزود: مردم ما هوشیارند و از زمان گذشته افرادی با افرادی که با فریب‌های تبلیغاتی ضعف‌های خود را می‌پوشاندند تا عده‌ای را همراه خود کند کاملاً آشنایند.

شمس‌الدین با بیان اینکه کار و وظیفه یک مسؤول بلندپایه نظام فقط بیانیه خواندن نیست، گفت: کسی که مسؤولیتی بزرگ دارد و تا زمانی که در اتاق خود نشسته، نمی‌تواند به‌درستی امور مملکتی را بگرداند.

وی مشکلات اقتصادی را نیز به خاطر همین سوء مدیریتی‌ها دانست و بیان کرد: در گزارش‌هایی است که زیرمجموعه‌ها به‌صورت خوش‌بینانه به بالادستی‌ها ارسال می‌کنند موجب تصمیمات غلط می‌شود، چگونه می‌شود در حالت جنگ اقتصادی، دستور ریختن سکه و دلار را به بازار داده می‌شود، درصورتی‌که کارشناسان معتقد بودند این کار اشتباه است.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به درگیری‌های اخیر دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان تصریح کرد: مردم آذربایجان و ارمنستان، برای ما محترمند اما دست استکبار جهانی با مثلث عربی عبری غربی در کار است و می‌خواهند یک سوریه دیگری را به راه بیاندازند، جمهوری اسلامی خواهان سازش بین این دو کشور همسایه است اما اگر قرار باشد امنیت مرزهای ما به خطر بی افتد جمهوری اسلامی سکوت نخواهد کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول