اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نرخ جدید بلیت هواپیما بر اساس ارز 27 هزار تومانی/ امکان تعدیل نرخ بلیت وجود دارد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما به دو دلیل گرانی ارز و فروش حداکثر 60 درصد ظرفیت پروازها از اول آبان اعمال می‌شود، گفت: اگر محدودیت فروش 60 درصد برداشته شود، نرخ‌ها تعدیل می‌شود.

نرخ جدید بلیت هواپیما بر اساس ارز 27 هزار تومانی/ امکان تعدیل نرخ بلیت وجود دارد

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما در پروازهای داخلی که قرار است از ابتدای آبان‌ماه 99 اعمال شود، گفت: دو دلیل برای افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی مطرح و بررسی شد که یکی از آنها افزایش قیمت دلار و دیگری مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود.

* آخرین افزایش قیمت بلیت هواپیما شهریور 98 بر اساس ارز نیمایی 11 هزار تومانی بود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: آخرین افزایش قیمت در مورد بلیت پروازهای داخلی شهریور 98 اعمال شد که این نرخ‌ها کماکان روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی است و این که عنوان شده است در خردادماه امسال قیمت بلیت‌ها گران شده است، این گونه نیست و فقط در کف نرخ‌ها در طیف نرخی نرخ‌نامه تغییراتی اعمال شد که آن هم اجرا نشد.

وی گفت: آن زمانی که نرخ‌نامه بلیت پروازهای داخلی در شهریور 98 تعیین شد نرخ ارز بر مبنای دلار 11 هزار تومانی محاسبه شد، ولی با توجه به افزایش قیمت ارز و این که حدود 60 درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است قیمت‌های فعلی بر اساس دلار 27 هزار تومانی و لودفکتور 60 درصدی اجرا شد.

* امکان تعدیل نرخ‌ها وجود دارد، اگر الزام 60 درصد ظرفیت برداشته شود

اسعدی سامانی اضافه کرد: فروش ظرفیت 60 درصدی الزام ستاد مقابله به کروناست و اگر این الزام برداشته شود قطعا نرخ‌ها تعدیل می‌شود. به هر حال در هواپیما هر 3 دقیقه یکبار تهویه هوا انجام می‌شود و حتی دستگاه مخصوص این کار زمانی که هواپیما روی زمین در حال مسافرگیری است فعال است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: از سوی دیگر ما تعداد بسیار محدودی مبتلا به کرونا طبق اطلاعات یاتا در پروازهای جهانی داشته‌ایم. درواقع شیوع بیماری طبق تحقیقات یاتا در پروازها ضعیف است و استناد آن هم این است که کرو پروازی ما شامل مهمانداران در مقایسه با عوامل زمینی پرواز بسیار کمتر به کرونا مبتلا شده‌اند و عوامل زمینی شامل ترانسپورت و خدماتی بیشتر بوده است.

* نرخ‌گذاری بلیت پروازهای داخلی طبق قانون برنامه پنجم آزاد است

وی در پاسخ به این سؤال که نرخ‌گذاری بلیت‌ها توسط دولت انجام می‌شود یا شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبق قانون برنامه پنجم که در برنامه ششم هم بر آن تصریح شده است، نرخ‌گذاری بلیت‌ها آزاد است و شرکت‌های هواپیمایی خود نرخ‌ها را تعیین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

اسعدی سامانی بیان کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی در راستای جلوگیری از رقابت مضره نرخ‌های سقف و کف را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول