اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بهرام قاسمی: تحریم‌های جدید آمریکا چیزی نیست جز اقدامی جنایتکارانه و نوعی سادیسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس تحریم ۱۸ بانک ایرانی‌ توسط آمریکا را اقدامی جنایتکارانه و ضد بشری و نوعی سادیسم خواند و گفت: خردمندان جهان می دانند که این جنایت گرچه موجب آزار و زحمت ایرانیان است، اما حیثیت و سیاست خارجی آمریکا در جهان را با رسوایی بیشتر مواجه می‌کند.

بهرام قاسمی: تحریم‌های جدید آمریکا چیزی نیست جز اقدامی جنایتکارانه و نوعی سادیسم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه امروز (جمعه) در پی تحریم‌های جدید آمریکا علیه موسسات مالی و بانکی ایران عنوان کرد: خزانه داری آمریکا با تشدید فشارهای حداکثری و علنی خود بخصوص با آغاز ریاست جمهوری ترامپ و افزایش این سیاست‌های تحریمی از فردای خروج آمریکا از یک معاهده و تفاهم بین‌المللی، اقدامات جنون آمیز خود را علیه مردم ایران و با خیالی خام به صور گوناگون افزون ساخته است.

وی افزود: تحریم جدید ۱۸ بانک ایرانی که عمدتاً برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی با برخی شرکت‌های خارجی در عرصه جهان و با مجوز خزانه داری آمریکا داد و ستد داشته اند، چیزی نیست جز اقدامی "جنایت کارانه" و "ضد بشری" برای مخالفت با دریافت بخشی از دارو و تجهیزات بیمارستانی برای بیماران صعب العلاج و خاص.

قاسمی خاطرنشان کرد: جدا از بعد تبلیغاتی، این حرکت چیزی نیست جز نوعی «سادیسم»  وگرنه خردمندان در عرصه جهانی می دانند که این جنایت علیه زنان و کودکان و مردم یک کشور کهن و با فرهنگ و استوار گرچه موجب آزار و زحمت ایرانیان است، اما حیثیت و سیاست خارجی آمریکا در جهان را با یک رسوایی بیشتر مواجه خواهد ساخت.

سفیر ایران در پاریس عنوان کرد: سیاستمداران آمریکا باید بدانند جهان بزرگتر از آن است که آنان تصور می‌کنند و ایرانیان سرفراز علیرغم افزایش موانع برای درمان برخی از بیماریها نهایتاً این "سادیسم" آمریکایی و این خودمحوری و خودبزرگ بینی را نیز با هنر و فرهنگ و صبوری برگرفته از داشته های تاریخی ایرانی خود، درمان خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر دیروز (پنجشنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد و ۱۸ نهاد مالی ایرانی را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف نیز در توئیتی به این تحریم‌ها واکنش نشان داد و نوشت: در بحبوحه همه‌گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابودکردن کانال‌های باق‌مانده برای پرداخت‌ پول دارو و غذا است.ایرانیان این آخرین سبعیت‌ها را نیز از سر خواهند گذراند. اما تبانی برای گرسنگی‌دادن یک ملت، جنایت علیه بشریت است.آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند، به دست عدالت سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول